Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
15.01.2009 09:13 - Пир по-време на протести
Автор: fenris Категория: Изкуство   
Прочетен: 11609 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 16.01.2009 16:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не можех да остана  по повод на случилото се вчера пред Народното събрание, но не можах да устоя на изкушението да го направя под формата на разказ! Такъв съм си за , което ще ме извините! Публикувам снимки, които ме потресоха! Ужасно е! Имаше и още такива, но тези са  достатъчни!
image
image

И да ви разкажа няма да повярвате. Все пак ще  опитам да предада нещата с мои думи, може и да поукрася малко, но в основата си нещата са истина. Трябва да отбележа, че събитията имаха последвствия, но за това друг път а сега да се върнем на историята. Всичко започна с един звънец. Звънеца на квартирата ми. Погледнах през шпионката. Беше една моя приятелка колежка от университета. Потропваше нетърпеливо с крак. Отворих вратата.

- Ей Елви какво правиш тук?

Усмихна ми се и ми се хварли на врата. Беше си винаги импулсивна. Веднъж, когато искара изпита по статистика се хвърли на най – близкият до нея човек и го целуна по устата. Момчето се шашна, защото беше от друга специалност и не я познаваше. Изчаках пружинката на емоцията и, да се развърти и я занесох внимателно на креслото, бутайки вратата с крак.

- Кажи сега какво има?

- Хрумна ми една щура идея.

- Ти други имаш ли?-усмихнах се аз.

Тя ме изгледа престорено намръщено след това се ухили и ме тупна с юмрук по рамото:

- Ха-ха-ха, много смешно.

- Казвай за какво става дума.

- Чел ли си Тримата мускетари?

- Ами май да. Ама беше отдавна. Защо?

- Спомняш ли си какво правят те, когато искат да се скрият и да разговарят при Ла Рошел?

Нещо смътно ми се завъртя в главата. Обаче книгата отдавна, не я бях прелиствал. Обаче си спомних, че я изчетох на един дъх.

- Смътно ми е. Отдавна не съм я прелиствал.

- Споко аз ще ти кажа.

Разположих се удобно на леглото и скръстих ръце. Приготвих се да чуя нещо налудничаво, но не бях готов за нейното предложение. Свари ме неподготвен.

- Те отиват в една полуразрушена сграда и издържат на атаките на ларошелци в продължение на час като едновременно с това и обядват.

Спомних си случката. Един от тях се бе хванал на бас с един от хората на кардинала и го бяха спечелили.

- Сетих се. А каква е щурата ти идея?

- Нали знаеш какво има днес?

- Ами да протестите на площада. Даже след малко мислех да тръгвам.

- Именно.-с блеснали очи ми каза тя.

- На теб може да ти звучи логично, ама аз нищо не схващам.

- Ще го направим там. Има слухове за провокатори и може да ...

- Чакай малко.-прекъснах я аз.-Предлагаш да постъпим като тях и всички да насядаме на площада? Седящ протест? Вече е правено.

- Нищо не си разбрал. Имам пред вид точно като тях. Четирима човека ще седнем и ще хапваме независимо какво става около нас.

- Че какво ще стане? Това е мирен протест. Никой няма да ни забележи като сме седнали.

- Казах ти има слухове, освен това какво губиш? И още нещо така ще покажем, че държавата не може да ни контролира.

Замислих се. Не виждах логиката в това, но какво пък? А и ако всичко си беше спокойно нищо не губех нали?

- Защо се обърна към мен?

- Трябваше ми Д’Артанян.-усмихна ми се тя.-другите герои са намерени.

- А ти кой си? Арамис ли?

- Аха.-смигна ми тя и се завъртя около оста си.

Беше откачено, но на нея трудно можех да и откажа.

- Айде да вървим.

- Супер долу ни чакат Атос и Портос.

Бързо се смъкнахме долу.

Елвина ни запозна. Бяха две момчета горе долу на моята възраст. Единият се казваше Пламен а другият Атанас. Вторият караше колата. Паркирахме на около километър от мястото на събитието. Когато излязохме от колата вече се чуваха викове. Хората протестираха с пълно гърло. Елви взе една раница и потеглихме натам. Зачудих се какво ли има в нея, но реших, че скоро сам ще разбера. Приближихме се до една групичка, която Елви поздрави. Бяха едрички момчета и бързо освобида място . Тя извади раницата и извади нещо като покривка. На нея беше изписано. „Господа депутати вие сте зависими от нас и не ни контролирате”.  Извади бутилка кока кола и сандвичи. Огледах се. Бяхме близо до загражденията. Полицаите стояха и гледаха застрашително, потупвайки се с палките п бедрата, сякаш очакваха нещо.

- Сядайте момчета.

Кимнах и седнахме в четирите краища.

- При никакви обстоятелства няма да ставате, докато не завърши протестът.

- Нали при Ла Рошел те са стояли само час? Усмихнах се малко притеснено.

- Слънце, не сме във Франция нали?

Казвам се Самуил, но тя винаги ми викаше така.

- Вярно, не сме.

Настаних се в поза лотос и се огледах. Хората ни гледаха чувах им коментарите:

-...откачалки някакви, сигурно ще...

- ...абе сигурно искат да покажат...

- ...бях виждал всичко ама тия какво...

- ...идиоти какво правят сега в...

- Притеснява ли те нещо?

Сепнато се извърнах към нея.

- А не нищо. Заслушах се в мнението на другите за нас.

- Че то кога е имал значение?

За теб може би не, но за мен?

Не го изрекох на глас, но се чувствах дискомфортно. Имаше и камери, които ни снимаха.

В този момент се започна. Не видях кой започна, някой от протестиращите или полицията. Но една от преградите беше съборена и в следващият момент се озовахме в средата на военна зона. Полицаите млатеха наред. От страна на протестиращите им отвърнаха със снежни топки и бутилки. Една профуча и Атанас леко се отмести за да не го уцели, но остана седнал.

- Не ставай.-дръпна ме за ръката Елви.

Имах чувството, че не бях помислил добре преди да се навия. Усетих нечие присъствие и рязко се наведох. Идна полицейска палка профуча. Успях да дръпна и Елви преди да я нацели в главата. Полицая притича и я хвана за ръката. Тя не се възпротиви. Само ми се усмихна и каза:

- Не ставайте моля ви заради мен.

Полицая посегна да я удари с палката и аз скочих. Елви само ми поклати глава отрицателно. Един младеж от компанията ни пресече удара му и палката на полицая отскочи и падна на паветата. След това той се шмугна в тълпата. Полицаят стерснато се огледа и след това малко по-внимателно я заведе при групата арестувани. Чуваха се викове отвсякъде. Дойде една кола и започна да облива хората с водни струи подгонвайки ги надолу по улицата. Скоро около нас не остана никой освен един репортер. Той се приближи представи ни се и ни попита.

- Какво се опитвате да покажете за какво протестирате по този начин?

- Да покажем, че те не командват бъдещето ни и нас, че има нужда от промяна и нищо не може да я спре.- отговори малко като заустен урок Пламен. Човека се обърна към мен и насочи микрофона. Гадеше ми се от това, което видях. Невинни хора бяха пострадали между тях и приятелката ми исках да направя нещо, чувствах се безсилен. Дано не е пострадала повече.

- За бъдещето.

Репортерът ми кимна и забърза надолу по улицата. Тримата си кимнахме и скочихме на крака. Прибрахме всичко и станахме. Телефонът ми завибрира.

- Ало?-сърцето ми бе изтръпнало от притеснение.

- Аз съм и съм добре. Успях да се измъкна преди да ме наблъскат в колата. Тук е лудница. Но съм добре и нямам рани. Спокойно.-беше Елви.

Усмихнах се и казах на момчетата добрата новина.

- Скатах се в парка, елате да ме вземете.

Отправихме се натам. Дали бяхме успяли да променим нещо, не знам, но се надявам да е имало смисъл от това. За първи път бях свидетел на това как полицаи млатят наред без да гледат възраст и пол. А може би революцията бе започнала? Не знам ако искате вярвайте, но това се случи. Направихме си пир по време на протести. Пир в чест на бъдещето. Елви беше пострадала повече отколкото си бе признала, но бе цяла и слава богу иначе нямаше да си го простя. Бяха я интервюирали и нея. Тя ни се похвали. Бъдещете ни е в наши ръце, не го забравяйте.





Тагове:   Пир,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lelya - Какво да напиша вече и аз не знам. ...
15.01.2009 09:21
Какво да напиша вече и аз не знам. Бъдещето е във вашите ръце - това е сигурно. Дано да няма повече никива грозни изблици на насилие и от двете страни. Ужасно е това, което се е случило на децата.
цитирай
2. fenris - lelya
15.01.2009 09:29
Ужасно е случилото се, но аз мисля, че трябва да продължим! Бях само в началото на потеста докато бях в обедна почивка! След това от интернет разбрах за случилото се! Нужна е вече революция!
цитирай
3. kalbotobg - ...
15.01.2009 10:12
Не вярвам и то отдавна в революциите.
След тях идва разруха и да градиш на ново с всички грешки ...
Природата разчита на еволцията, нека да заменим хищника с малкото мозък с човек които гради бъдеще. Зверовете не градят.
цитирай
4. fenris - kalbotobg
15.01.2009 10:15
За революцията си прав, има и нещо друго обаче, понякога еволюцията прави скок и тогава обикновено има сътресения! Не може без тях! Хората отдавна търпят, може би е време нещо да се случи! Ако има човек, който да гради ще застана зад него! Честно казано аз също не съм по революциите! В разказа просто описвам емоциите на героя! Моите емоции са други и малко по-различни! Идеята ми е, че по-мирен начин също може да стане...може би! Това е и идеята на разказа ми! Поне на Елвина!
цитирай
5. yuliya2006 - ФЕ, ПРОВОКАЦИЯТА, МАНИПУЛАЦИЯТА, ...
15.01.2009 10:29
ФЕ , ПРОВОКАЦИЯТА, МАНИПУЛАЦИЯТА, ТО ТОВА СИ Е НАУКА И ОСНОВА НА ПРОФЕСИЯТА ПОЛИТИКА
МРЪСНА РАБОТА, ЗА КОЯТО ТИ ТРЯБВА НЯКОЙ ЛУД КАТО ОНЗИ КОЙТО ЗАПАЛИ РАЙХСТАГА, НЯКОЙ ДРОГИРАН КОЙТО ЗА ПОРЦИЯ ЩЕ ПРОДАДЕ МАЙКА СИ И НЯКОЙ СМЕЛЧАГА ДА ИЗЛЪЖЕ КОЙ МУ Е ПЛАТИЛ
ЗАЩОТО ИСТИНАТА Е ЯСНА И ПРОСТА САМО КАТО СИ ЗАДАДЕМ ОБИКНОВЕННИЯ ВЪПРОС
У КОЙ Е СИЛАТА, У КОЙ Е МЕДИЯТА, У КОЙ Е ВЪЗДУХА ДНЕС
ПРЕЗ 1905 В РУСИЯ МЛАТИХА ХОРА КОЙ КАК ПАДНЕ ЗА ДА ПОКАЖАТ ТОЯГАТА И НАРОДА ДА МЪЛЧИ
НО МИНАХА ГОДИНИ И ЕДНА СТИХИЯ ГИ ПОМЕТЕ И ТЯ БЕ ПО ЗЛОВЕЩА ОТ ТЯХ
ВСИЧКО ПОД КОНТРОЛ, ВСИЧКО ЗА НАС РАБОТИ... НО ЖИВОТА Е КУРВА И НЕ ЗНАЕШ КАКЪВ НОМЕР ЩЕ ТИ ИЗВЪРТИ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
6. fenris - yuliya2006
15.01.2009 10:40
Опитват се да направляват Хаоса, но ще дойде време и той ще им се изплъзне и тогава, ще си платят, виждам го и знам, че е така! Живота е проститутка така е, но дори проститутка можеш да се сприятелиш!
Благодаря ти!
цитирай
7. zulu - поздрави Вълчо!
15.01.2009 11:01
В момента, точно под прозореца на офиса ми, младежи оформиха мълчалив седящ протест под надслов "Не на насилието! За гората и хората"!!
Не знам дали са чели разказа ти или и други мислят като теб!!
цитирай
8. fenris - zulu
15.01.2009 11:03
Тази новина, много ме зарадва! Ако повече хора мислят като мен това е още по страхотно! А ако са го прочели това може само да ме ласкае и радва!
Благодаря ти за добрата новина~!
цитирай
9. gothic - То си беше ясно - организирани пр...
15.01.2009 11:12
То си беше ясно - организирани провокатори, предизвикват безредици, за да може полицията да се разправи с мирните протестиращи. Старо като света...
цитирай
10. fenris - gothic
15.01.2009 11:14
Така е , но нямаше желаният от тях ефект! Протестите продължават! Все пак не съм наясно какъв ефект са търсели?
цитирай
11. cornflower - Годината е 1989
15.01.2009 11:23
Тогава народа прости и предпочете тихата революция. Но не се получи с прехода. Преживяхме цели 20 мъчителни години в опит нещата да се случат, но уви!
Благодаря и подкрепям всички млади хора, които протестират срещу мафията!
Аз вярвам във Възраждането на България!
цитирай
12. rasputin - !
15.01.2009 11:39
http://kosara2008.blog.bg/viewpost.php?id=277590
цитирай
13. cefulesteven - Имах вчера преди обяд работа в Пл...
15.01.2009 11:43
Имах вчера преди обяд работа в Пловдив. Чуваха се от далеч скандиранията и се усилваха защото митинга се приближаваше. Хората не бяха чак толкова много, че да се охраняват от толкова много полиция. Моите уважения към полицията, познавам се с много полицаи, с някои от тях съм и приятел, знам какво изживява и на какво е подложен един български полицай днес. И не иде реч за човека под униформа, а за апарата.

Много хитро и противно е направено всичко. Те нямат достатъчно права, освен на митингите. Но да се върна на това което видях. Твърде много бяха в съотношение с митингуващите, застанали от всички страни, като овчарски кучета около стадо. Точно така изглеждаше. Бил съм на много митинги през годините, включително и на януарския 1997 година. Някои неща правят впечатление, усещаш нещо, а в случая, като че ли имаше очакване на насилие. Явно се е очаквало в цялата страна.

Има "неизбежно прилагане на сила" от служебно лице и трябва да има, но видях за кратко по телевизията как четирима полицаи мъкнат някакъв като дреха. Свит и никакъв като ръст и физика между тях, а единият го налага с палката, но здраво го налага с палката. Трудно ми е да го приема за неизбежно прилагане на сила, че дори този човек да е бил от виновниците...

А снимките които си показал, просто илюстрират всичко толкова ясно, че повече няма на къде.

И като се говори толкова за "лумпинизация" за нарушаване на мирният протест, никой не си спомня как във Франция се извоюваха социални права каквито тук липсват, колко коли горяха.

А какво беше в Гърция?

Не, не подкрепям безредици и насилие на масата, но то е очаквано и ако сега е имало и платени провокатори, утре вече всеки ще е готов да скочи, защото вече всичко е потъпкано и най-вече достоинството.

До един момент приемах и гладуване, и студуване, и съкращения, всичко. В името на това, че съм по-свободен отколкото някога, но като започна да ми се ограничава и свободата, чрез психозата която манипулативно се създава от височайшите у масата, дойде ми множко. И сигурно не съм единственият който чувства накърнено достойнството си от внушения от типа: "Щом нямаш пари, значи си некадърник. Обществено безполезен индивид. ", а това мислене се създава. За да е комплексиран, без самочувствие прегазен обикновения човек, за да не е част от народ, а от стадо, от тълпа. И върху тези смазващи идеологеми се работи вече десетилетия, без разлика от управление и политически курс който следва. И макар доста от мисленето да е прегазено, мислещите не са свършили, просто временен унес, котешка дрямка и трябва нещо малко за да ги събуди...И то се очаква....

Тъй, че преди лумпените има едни други лумпени, които създават предпоставката за изява на насилието.

И полицейщината снощи е била само показване на мускули от страна на власт-имащите. Утре ще заработи и пропагандният апарат. Сигурно вече е започнал да действа включително и в интернет, то най-вече в интернет и социалния сблъсък ще се принизи до дребно криминално деания, хулигански прояви на футболни ултраси, които изобщо нямат връзка с "прекрасният, нов свят".
цитирай
14. gothic - Вълчо, не може и да има, няма как !
15.01.2009 11:43
Вълчо, не може и да има, няма как !
цитирай
15. hara73 - жалко е ...
15.01.2009 12:01
тъжно е, много страшно и срамно . Когато постарадлите са невини . Няма значение , кой е виновен , връщане назад няма . С палки ,бой разкървавени тела и разбите надежди ли трябва да свършав мирния протест. А онези , който провокират безредици , какво ли постигат с това . Явно няма разум , не сме достатъчно пораснали и всички и го доказахме за пореден път на себе си и на света . Няма как , да подминеш онова което се случва с безразличие ... просто не може така .
цитирай
16. fenris - cornflower
15.01.2009 12:05
Благодаря ти, наистина е време за драстични мерки! Лошо е , когато се настройват хората един срещу друг а точно това прави властта!
цитирай
17. fenris - rasputin
15.01.2009 12:06
Вшидях го и го коментирах!
цитирай
18. fenris - cefulesteven
15.01.2009 12:08
Приятелю благодаря ти, че се включи и с информация от Пловдив! Прав си за всичко! Някой си играе с Хаоса както писах по нагоре и ще си плати за това!Очаквам скорошно събуждане приятелю, много скорошно! И се надявам този път управляващите шайка идиоти да получи силен плесник!
цитирай
19. fenris - gothic
15.01.2009 12:08
Няма как, просто старите мерки вече дават нови плодове!
цитирай
20. fenris - hara73
15.01.2009 12:10
Тези, които провокират безредици го правят:
1. За пари!
2. За тръпката!
Наистина нямаше как да го подмина, и за това написах този разказ!
цитирай
21. avangardi - E, тук ви е грешката.
15.01.2009 12:20
„Господа депутати вие сте зависими от нас и не ни контролирате”

Защо цялото бщество си представя, че като избере политици, те вече са зависими от всичко.

Нали ги избирате за да има държавност, а след това ги изнудвате и говорите, че плюете на държавността. Та вие не изнудвате политиците, а изнудвате себе си.
Защо, като сте мускетари първо не попречихте на провокаторите и после да седнете да ядете и мирно да протестирате, та да стане ясно по-точно за каква кауза сте излезли.

Това ми прилича на гледане на сеир, което е равносилно на провокация.

Много съм против, когато гледам по телевизията непълнолетни, излезли на площада да отприщят разрушаващата стихия на неоформираната им личност.
Младеж зад решетката, с черна маска на лицето и качулка, якето цялото в свастики, запитан от репортера защо си зад решетките да дава тъпо обяснение:
Имах тук среща с приятелка, мирно си вървях по тротоара, те полицаите ме спряха и ми поскаха документите за самоличност, а аз нямах.
Репортер: Какви са тези свастики по якето. Заради тях ли те спряха?
Младеж: Може.
Репортер: Какво би направил за твоята чиста раса? (спестявайки думата арийска)
Младеж: Всичко... - мисли, какво да измисли за да интересен, но и невинен
Репортер: А бомба би ли хвърлил?
Младежа стреснат от директния въпрос заекна и след бореща се гордост, колко е велик в идеалите си: Не - прозвучало с недомлъвки.
------------------------------------------------------

Не може корумпирано общество, да прави безредици и да се опитва да диктува анархия и безправие.
Оказа се, че освен въоръжени и подготвени за провокации младежите, са били и финансирани от 300 и нагоре лева, за да създадат безредици.

Тук не е Литва, нито Гърция!

Не подражавайте, умни сте и насочвайте градивно и точно критиката,така че да се чува наистина гласа ви!
цитирай
22. hara73 - да сигурно е така ...
15.01.2009 12:29
но за какви пари става въпрос - кървави , а за каква тръпка ...тръпката от това да видиш , човешко тяло обляно в кръв въргалящо се на земята , сякаш е нещо което можеш да стъпкаш и да продължиш ,без да ти пука . Стига ми дори и това , което видях от снимките и телевизята , за да видя и усетя колко е шокиращо и безмисленно . Просто бих си обънала , към тези които са го направила ...я се замислете , а вашите деца къде са сега ...не забравяите ,че всичко на този свят се връща и има неща, които не се купуват с пари ...особенно с кървави пари .
цитирай
23. анонимен - Дам,
15.01.2009 12:38
големият заговор, провален от злите провокатори. Силно се съмнявам, че който и да е от вас е бил на протеста (в София). Това, което видях и то като минувач, бяха всички агитки, този път обединени, замерващи със снежни топки, като започнете от полицията до автомобилите и пенсионерите. Имаше и някое островче от любопитни минувачи. Явно има хора, имащи интерес от предсрочни избори, а всеки средно интелигентен човек, знае, колко са пагубни за икономиката такива събития. Революция...преди да правите революции, се научете на занаят и минете една казарма. Няма да ви навреди - доброто желание в невежи ръце върши същата работа, като 240 депутата накуп.
цитирай
24. gothic - Това са хлапета - комплексарчета, ...
15.01.2009 12:46
Това са хлапета - комплексарчета, които само в безредието се чувстват силни. Когато синчето ми беше в количка, ни нападнаха трима такива в Борисовата градина, далеч преди началото на някакъв мач...Обаче им излезе крива сметката. Успях да хвана единия, проснах го на земята, свалих му маската и го бих да кръв, без да ми пука че е малолетен и че носеше шалче на любимия ми отбор. Останалите двама сядяха малко по-далеч и ме молеха да го пусна. Народа е казал, на зла круша - зъл прът. Тия друго не заслужават - бой до насиране, без извинение. Проблема е че вчера те бяха катализатора за разправа с мирния протест....
цитирай
25. fabula - При всички тези мъдри изказвания,
15.01.2009 14:10
аз ще протестирам. Защото така мисля, че трябва. :)
От моята си гледна точка - нишо, че не съм "изрод в качулка" или "недорасъл пикльо".
На конформистите, лека нощ! :)
цитирай
26. fenris - avangardi
15.01.2009 14:20
В разказа си съм представил, просто гледната точка на героите си, или може би на студентите! Освен това разказът ми е художествена измислица! Господи ако знаех, че някои хора ще го вземат за чиста монета нямаше да го публикувам! Все пак отчасти ми е приятно да чуя, че някои са повярвали, че е истина! Благодаря ти!
цитирай
27. fenris - hara73
15.01.2009 14:21
Права си, но хората сме различни. Защо е така? Може би някой ден ще разберем! Чувам, че днес има ред и всичко е в рамките на добият тон, т.е няма ексцесии!
цитирай
28. fenris - drquin
15.01.2009 14:24
Надявам, се че не говориш на мен? Минал съм и казарма и бях в началото на митинга ( преди ексцесиите)! Ще го кажа отново, написаното от мен е художествена измислица, за това е в раздел Изкуство! И отново казвам, че думата революция е на моят герой не моя! Все пак благодаря!
цитирай
29. fenris - gothic
15.01.2009 14:25
Съгласен съм! Веднъж и аз имах разправа с групичка от четири такива скинарчета! Разбягаха се като овци!
Бой няма да ги оправи обаче, всощност едва ли нещо би ги оправило!
цитирай
30. fenris - fabula
15.01.2009 14:26
Благодаря ти за съпричастността към ставащото в момента в София!:)
цитирай
31. kalbotobg - ...
15.01.2009 14:38
Коментара не го пиша да влизам в конфликт. Това за което са избрани хората срещу които е протеста и това което трябва да бъдат са несъвместими. Държавата е на народа . Ако е нужно да се напомня това и трябва да им се казва и за кого трябва да работят това е право на всеки български гражданин.

цитирай
32. анонимен - Не,
15.01.2009 14:44
визирам вас, дори не ви познавам, а и считам, че малкото познания, не са достатъчни да определят някого. Тъй, като има реалната опасност да се разпростра, мисля да го сторя в постинг. Нека отбележа, че съм аполитичен, но това, което видях на протестите бяха гаменчета, едва отбити сукалчета. Естествено имаше и много приятни хора, но то е като с чалгата - трябва да минеш цялата помия, за да откриеш някой друг бисер. Ако ви се дигат революции, заради емоцията - ок, само, че го правете в Южна Америка.
цитирай
33. fenris - kalbotobg
15.01.2009 14:57
Правилно!
цитирай
34. fenris - drquin
15.01.2009 14:58
Честно казано и аз съм антиполитичен направо, но в случая ставаше дума за друго! На мен не ми се дигат революции, но това, вече трябва да е станало ясно!:)
цитирай
35. kalbotobg - @32
15.01.2009 15:02
Тъй като незнам към кого се обръщате ...
Предположението , че се прави революция е очевидна лъжа . За да не пиша пак, твърдението ,че хората искат замяна на партия с друга също е невярно. Това което истинския българин иска е хора с по-висок морал и които вършат работа.
;) Благодаря за вниманието.
цитирай
36. fenris - kalbotobg
15.01.2009 15:14
Вярно е има нещо такова, това иска българина, друг е въпроса дали е възможно в момента! Все пак аз се надявам, че е!
цитирай
37. анонимен - Използвам уважителна форма. Ре...
15.01.2009 15:15
Използвам уважителна форма.Революция няма, защото 4-5хил. човека трудно могат да я осъществят, би било смешно. Тъй, като политическата система понамирисва (и то не на теменужки), хората в нея, трудно допускат нови лица, т.е. некорумпирани и такива с морал. Те биват изхвърляни. Има два начина да се поправи това зло - революция, която по правило докарва още по-големи глаоболия, освен в цивилизовани страни (каквато петата българска държава не е, за разлика от прадедите си), или постепенна промяна. Адски много се извинявам, че не ми се живурка в диктатура, знам, че не съм идеален, но това съм си аз.
цитирай
38. kalbotobg - @37
15.01.2009 15:35
Радвам се, че има още един мислещ българин ;)
цитирай
39. fenris - kalbotobg
15.01.2009 15:39
Може би мислещите трябва да се обединят и може и да излезе нещо?;)
цитирай
40. idaaa - Беше си доста страшничко. Като си ...
15.01.2009 16:54
Беше си доста страшничко. Като си помисля, че бях там, където беше мелето, но решихме да се преместим и слава богу.
За провокатори имаше и още как. Дори една позната бе станала случаен свидетел на провокация. Всичко си е режисирано още от самото начало, дори и съобщението за бомба. Това го чух с ушите си.
За съжаление имаше много деца под 18 годишна възраст и доста от тях пострадаха на този "мирен" протест.
цитирай
41. bizcocho - A "политиците"?Те?...
15.01.2009 16:58
A "политиците"?Те?Мълчат?
За размириците в бг чак тук чух,но нечие мнение,зад което да застане име на политик или партия-не!?
цитирай
42. fenris - idaaa
15.01.2009 18:23
Радвам се, че си оцеляла! А можеш ли да ми кажеш дали добре съм описал атмосферата?
цитирай
43. fenris - bizcocho
15.01.2009 18:25
Ами говорят, но само глупости поне днес беше така!
цитирай
44. sinay - Пак и пак за протеста...
15.01.2009 18:33
http://sinay.blog.bg/viewpost.php?id=277339
цитирай
45. fenris - sinay
15.01.2009 18:37
Благодаря за инфото и другата гледна точка!
цитирай
46. sinay - :)
15.01.2009 18:38
Моля.. :)
цитирай
47. enjoy6 - Поздрави за добрите и светли мисли,
15.01.2009 18:52
единомишленици сме!
Поздрави!
цитирай
48. idaaa - Някои неща си ги представил в доста ...
15.01.2009 19:27
Някои неща си ги представил в доста по-мек вариант. Сигурно мястото където си бил е било малко по-спокойно. Видях и такова местенце, но и друго. Страшно беше да гледам как летят буци лед или камъни от протесиращи, които по всяка вероятност щяха да ударят други протестиращи. Нямаше как да опишеш изражението на хора чупещи полицейска кола или на тези дето изпитаха неописуемо удовлетворение след като събориха пътния знак до тях. Или пък лицата на полицаите изтласкващи хората. Някои от тях гледаха хората по начин, по който дори и животни не се гледат.
цитирай
49. fenris - enjoy6
15.01.2009 20:35
Удоволствието е за мен! Радвам се ,че сме на един акъл!
цитирай
50. fenris - . idaaa
15.01.2009 20:37
Наистина посмекчих, можех да усиля ефекта, но не това бе целта на разказа ми, но ти вече си разбрала това нали? Целта е да покажа, че не това е начина! Защото да изпиташ удоволствие от рушенето и нараняването на друг, ни прави по-лоши от зверове дори нали?
цитирай
51. fenris - има много по нета
15.01.2009 20:44
тези ме впечатлиха най-много! А първата я видях и по безплатния всекидневник на бате Бойко "Градски вестник"! Изпиши снимки протести в гугъл и ще те затрупа! Не искам да качвам повече защото ще се наложи да сложа +16 т.е ограничение за възрастта!
цитирай
52. ivesa - fenris,насилието не може да роди нищо хубаво...
15.01.2009 21:01
най-често ражда друго насилие.За щастие организаторите на протеста проявиха мъдрост, като се оттеглиха и не позволиха на хаоса да помете всичко...Поздрави за разказа!:)))
цитирай
53. fenris - ivesa
15.01.2009 21:03
Правилно го каза! Насилието ражда насилие, а днес всичко мина нормало! Благодаря ти!Радвам се, че ти хареса!:)
цитирай
54. faypron - Бонд
15.01.2009 21:10
Държаватани е един кениф самоче не чист
цитирай
55. raykov - Наистина съм впечатлен
15.01.2009 23:09
от смелостта ви. Това е страхотна идея за следващи протести - масово ядене пред парламента. :-) Кой знае, някоя хвърлена по полицаите паста може да се окаже достатъчен мотив за използването на сила...
цитирай
56. fenris - raykov
15.01.2009 23:22
Ми те полицаите нямат пари за пасти, горките, ще се зарадват!:) Особенно ако е по-време на пушещата им стачка на 17-ти!Благодаря ти за коментара човече!:)Развесели ме!
цитирай
57. raykov - На път сме да
16.01.2009 00:37
измислим нова форма на протест - протестът от битов тип. Пием, пушим, ядем... дано ограничим поредицата само до тук... :-)))
цитирай
58. zaw12929 - Нямам думи за заглавие
16.01.2009 04:06
Това не е пир по време на чума, Има чумави, които искат да ни заразят насила.Вашето предложение ми допада, но да не се правим, че нищо лошо не е станало. Почвам ОТ СЪДА:
Осъди нарушителите, да услужи на властта пред ЕС - че имаме съд
А в услуга на опозицията сложи смешни глоби по 100, 200 и най вече 30=50 лева. Тук глоба под 1000 лева не трябва да има. Ако сега депутатите увеличат глобите- ще се надигне същата лумпенизирана общественост, да защитава правата на хората, да протестират, но, насилието не е законова форма на протест. Ако за 300 лева отиват да насилват при 30 лева глоба пак са на печалба. Глобите са смешно малки и не могат да са бариера за предотвратяване на насилието. Нняма ефект такава присъда.
Не видяхме никой журналист, да попита организаторите, защо са допуснха лица подготвени за насилие. Питаха полицията и занапред пак така безотговорно ще се провеждат митинги.
отговорността е на организаторите и неслучаино- уж такива няма , а има ПРОВОКАТОРИ. ВСИЧКО Е ЗАМИСЛЕНО КАТО ЕДИН ПРОТЕСТ, КОИТО ДА УЛИЧИ ПОЛИЦИЯТА, ДЪРЖАВАТА В НАСИЛИЕ, КОЕТО ДА ... СВАЛИ ВЛАСТТА.
ГАДНО, НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО ДЕЙСТВИЕ, КОЕТО ИСКАТЕ ДА ПРЕДСТАВИТЕ ЗА НАРОДНО НЕДОВОЛСТВО СЕ ПРОВАЛИ
ПРОТЕСТ С ФИЗИЧЕСКО НАСИЛИЕ В ИНТЕРНЕТ С ЦИНИЗМИ И ЛИЧНИ НАПАДКИ- МНОГО ВИ Е БЕДНА ФАНТАЗИЯТА ПЛАТЕНИ Верно е, че .."...Чл. 174а. (1) Който с насилие, измама, заплашване или по друг незаконен начин разтури или попречи да се проведе събрание, митинг или манифестация, допустими по Закона за събранията, митингите или манифестациите, се наказва с лишаване от свобода до две години..." Така са надъхани протестиращите и са им раздадени пари и роли- кротки и разбойници. "Да смелят полицаите, да влязат в парламента, да изгонят депутатите, да обявят предсрочни избори, но се оказа, че има и други членове на закона, които трябва да се соазват: от своя страна и протестът трябва да е МИРЕН- НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРИЛАГА ОТ ПРОТЕСТИРАЩИТЕ НАСИЛИЕ,А ТЕ СА ЗАПОЧНАЛИ СЪС СНЕЖНИ ТОПКИ, ПАВЕТА, БОКСОВЕ И Т, ВСИЧКИ ВИДЯХА И В ТОЗИ СЛУЧАЙ ПОЛИЦИЯТА Е В ЗАКОННОТО СИ ПРАВО ДА ВЪВЕДЕ РЕД СЪС СИЛА, КОЕТО СТАНА. ЕДНИ ЯДОХА БОЙ ЗАЩОТО Те биеха , ДРУГИ- ЗАЩОТО ОТКАЗВАХА ДА ИЗПЪЛНЯТ РАЗПОРЕЖДАНЕТО НА ПОЛИЦИЯТА ДА ОПРАЗНЯТ ПЛОЩАДА
Насилието на наемниците е организирано и само организаторът дирижира стъпките им. Това прекратяване е предварително замислени, както и всички действия, но не доведоха до желания ефект, а не се стигна и до големо наранявания и убииства, за което провокаторите са били подготвени и благодарение на своевременната намеса от полицаите се предотврати
В този си вид, даже и вече без насилие, този митинг е ненужен, освен на хората, които искат да свалят властта- най доброто управление, в годините на демокрацията! Това е то!
Това, че Интернет е "окупиран" от неколкостотин, нека са няколко хиляди заблудени опозиционери не значи, че народа е дигнал бунт, а това, че няма друг начин тези партии, да спечелят властта, освен с подставени лица, преврат- някакви фантазии, НЕПРИЛОЖИМИ ЗА СТРАНА ОТ ЕС. И предсрочни да са изборите ще се спечелят от партиите на Тройната коалиция
С толкова просташките тук коментари, без съществени мотиви, какво се иска, допълнително се доказва, че протестът се извършва от платени лумпени от всички срди на държавата. А това е тревожното, че има опозиция, толкова ламтяща за власт и унижаваща хора и сържава
цитирай
59. fenris - raykov
16.01.2009 07:35
Прав си, ние българите сме много изобретателни!:))))))))))))
цитирай
60. fenris - zaw12929
16.01.2009 07:36
Естествено, че не можем да се правим, че нищо не се е случил! Случи се и то достта, пролича си, че е време за промени, но...има едно но, не виждам как ще станат, но пък вярвам, че ще станат!
Благодаря ти!
цитирай
61. nyemecama - пишеш страхотно. . . разчувстваш ...
16.01.2009 08:19
пишеш страхотно...
разчувстваш ме, докосваш ме..
:*
цитирай
62. fenris - nyemecama
16.01.2009 08:26
Благодаря ти!:)
цитирай
63. zaw12929 - Ще станат
16.01.2009 09:03
и аз го вярвам, защото младите няма да понесат диктат и ще поемат управленито, с приемственост, а не с насилие
Вече диалога. Направихме, като израел- газа, а има интелигентни начини
цитирай
64. fenris - zaw12929
16.01.2009 09:50
Ами Израел, там е друг случая! Надявам се това, което казваш да стане!Благодаря ти!:)
цитирай
65. bovari - Интересен начин да изпиташ себе си.
16.01.2009 11:40
"Пир по време на протести". Младите хора чувстват, че някой друг им управлява живота, а това само по себе си, след 20 г.близо демокрация, е най-малкото притеснително.

24. gothic - Това са хлапета - комплексарчета, ...

При извънредни ситуации, в случай че се наложи да защитя детето си, сигурно и аз бих реагирала по този начин. Затова винаги се моля Бог да ме пази както от престъпни умове, така и мен самата да опази да не ставам престъпник... Да не дава Бог, но как ще се чувстваме, ти или аз, ако с поледния си удар убием насилника, когато чувстваме, че е по-слаб? ......а ако това е дете? Да не дава Бог, никому такава участ.
Повече вяра да имаме, мисля че това е разковничето.
Поздрави!
цитирай
66. fenris - bovari
16.01.2009 11:42
Благодаря ти за прекрасният пост! Вярата наистина ще постигне това, което може сега да не успеем да постигнем! Защото, който вярва вижда последиците от вярата си!
цитирай
67. vlahov - a пир най-време на протести?
16.01.2009 23:46
може би си казал много умни неща, но някак не съм склонен да приема насериозно мъдруванията на някой, който пише ПО-ВРЕМЕ. сравнителната степен "по-" е различна от указателната частица "по": ПО пътя, ПО време, и тн. - и "неграмотно, по-неграмотно, най-неграмотно", примерно.
п.п. иначе съм съгласен с позицията ти.
цитирай
68. fenris - vlahov
17.01.2009 01:50
Играя си с думите, но пък къкво толкова, благодаря ти!:)
цитирай
69. vlahov - не, не си играеш -
18.01.2009 16:34
подиграваш се с думите. граматиката и пунктуацията ИМАТ значение - всички тия тирета, запетаи, точки - те значат нещо. не са измислени да ти усложняват живота, нито да изкарват заплатите на учителите по български език.
цитирай
70. fenris - . vlahov
18.01.2009 20:15
НЕ се подигравам с нищо!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1846001
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!