Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2014 23:52 - Booking репресията на моя малък хотел
Автор: reservations Категория: Туризъм   
Прочетен: 8171 Коментари: 1 Гласове:
2



Това за малкия ми хотел звучи като малкия танк на лейтенант Грюбер от веселият сериал "Ало ало" и така....

20% комисионна и от останалото - 10 % корпоративен данък, осигуровки, заплати, ремонти, пари за извънредни случаи и бедствени ситуации. Звучи страшно, особено тези 20% . И след всичко това аз очаквам да имам някаква печалба, понеже съм инвестирал една не малка сума...

Не е лесно да си в туристическия бизнес. Не и ако се опитваш да играеш честно и да си лоялен работодател и данъкоплатец.

Занимавам се със стопанисването на малък до среден по капацитет хотел. 20"те процента с които започнах са комисионите които плащам на сайтове за онлайн хотелски резерваци, като booking и hotels. Да, ползата от тях е добра. Откриват хотела ти, избират го, правят резервация. За мен остава да приема госта, да получа съответното заплащане за услугите, които предлагаме и накрая да изплатя тези 20% комисионна към онлайн системата. Звучи честно! Но .. не съвсем. Преди да продължа нека да спомена, че целия този процес по публикуването на моя хотел в тези системи ми костваше доста нерви, доста телефонни разговори, много изисквания с които трябваше да се съобразявам, а на моменти и финансови загуби / не поради вина на хотела /. Но за това ще пиша малко по подробно след малко. Нека се върнем на тези 20%. Както писах, всичко изглеждаше честно до момента в който наистина случайно, разбрах, че има хотели за които тази комисонна не е 20%, а 5%. Повярвайте ми, разликата в края на сезона е огромна дали ще изплатя 20% вместо 5%. Зачудих се защо е така. Обадих се с въпроса защо е тази разлика спрямо моя хотел и другия за който имах информация, на което след дълъг и бих казал неприятен за мен разговор с представителя на една от горепосочените сайтове ми бе даден неясен и уклончив отговор, за политики, за договорености, за печалба която те имали от нас и че ако им предоставяме повече стаи на по-ниски цени, които те да предлагат могат и да договорят процента с нас и да го свалят. Изнудване?! Почувствах се като изнудван. Нека да спомена също и че този отговор получих след голямо настояване от моя страна и с много въпроси "но защо". Смятам, че услугите които предлагаме като хотел са наистина на високо ниво. По нищо не отстъпваме в качеството си на хотели с 300 или 500 стаи ( единствено по броя на стаите ) Винаги сме били коректни в изплащането на комисонните .. но какво от това? Разрових се из нета. Нямах голям опит с такива онлайн сайтове за хотелски резервации. Исках да проверя дали нещата са по подобен начин и в други подобни сайтове.Оказа се че НЕ! И тук ще направя реклама на една такава система за онлайн резервации. Ще им направя реклама защото си заслужава. След доста прегледи на подобни системи попаднах на Registerofhotels.com и бях приятно изненадан! Бърза и лесна регистрация, без условности, без задължаващи клаузи, без такси. Напълно свободна безплатна регистрация. До тук добре, но сега трябваше да си въведа данните за хотела. Бях скептичен, очаквах, че ще попадна на подобен убийствен комисионен процент. Исках потвърждение, че не съм един от най-прецаканите в бранша от по-горе споменатите 2 сайта. Оказа се че съм, защото в registerofhotels, процента на комисонната не беше повече 3%. Който е хотелиер, знае какво означава това. Бинго! Нещо повече, това е максималния процент на комисионна който е нужно да заплатиш при консумирана резервация. А има вариант в който може и нищо да не заплатиш ( зависи от цените на стаите които се предлагат ) или да плащаш плаваш процент но най големия възможен процент комисионна за резервациите независимо от хотела ти или там каквото предлагаш под наем е не повече от 3%. Да, май бях уцелил десятката с този сайт, но как стоеше въпроса с управлението на данните за хотела, т.е. администрацията на данните за хотела ми. В букинга и хотелс, за всяка промяна на снимки, на текст на описание се налагаше да пращам мейл до техен администратор, да прикачвам файлове да се легитимирам, задължителните разговори по телефона. Да изчакам тяхното одобрение след еди колко си дни, да ми направят поредната забележка да изискват определена корекция и т.н. и .т.н. Досадно тромаво неприятно, с усещането, че си пред комисия която ти гледа досието до 9"то коляно.Сещате се че в registerofhotels нямаше такива неща. Там аз контролирах и редактирах всичко, добавям и променям снимки на стаите на хотела си, променям съдържанието и веднага мога да видя кое как изглежда и как ще бъде представен хотела ми пред света. Не се налага да пращам мейлове да прикачвам файлове, всичко става през тяхната система. Да добавя и че всичко е толкова подредено и ясно. Който е бил в менюто на букинга знае каква е разхвърлия и за какво говоря. След вкарването на информация за хотела ми, проверих дали излиза в търсачката на сайта .. но го нямаше. Зачудих се какво не е наред, нещо или бях объркал или не работеше. Казах си язък за ентусиазма ми но докато се чудех видях съобщение, че съдържанието се преглежда от администратор и наистина.. след 30 мин хотелът ми беше онлайн. Като се замисля, нормално е все пак да има преглед от някого на това какво качвам като текст и снимки. Но всичко е направено наистина елегантно, за бързо и лесно администриране и работа. Вече бях онлайн. Да добавя и за изискването за брой поместени стаи за резервация. Такова изискване няма!!! Мога да пусна за резервация 1 стая или 50. Всичко зависи от това с колко такива разполагам и колко искам да отдам през системата и за какъв период. Това за стаите се отразява веднага, а какво е при букинка.? Изнудването да имаш еди колко си стаи, при всяка промяна на броя стаи и цените правиш заявка към техен администратор, изтърпяваш поредните 2 .. 3 дни, през които чакаш поредния телефонен разговор с тях, поредния пазарлък, уговорки ограничения, съображения... мнее.

Букинга и хотелс са добри системи но предимно за големите хотели мастодонти. За малки и средни хотел те не са изгодни, репресиите са големи, там ти си никой, който биваш изнудван и пресиран с хиляди условия. Звънят ти в началото на сезона, ако не им предоставиш определения от тях брой стаи те свалят надолу в класацията им и може въобще да не излезеш при търсене от клиент. Е аз искам да съм на равно с другите хотели, а нека клиента да решава.

Надявам се скромният ми опит и написаното от мен да е от полза за някого. И колеги в хотелиерския бизнес, регистрирайте се и вие в този сайт, защото колкото повече предлагани хотели има от България , толкова повече потенциални клиенти ще търсят тази локация и повече реални клиенти ще има всеки един от нас.

А и всички имаме изгода да популяризираме България като туристическа дестинация. Добре е за нас, добре е и за държавата макар и да е леко като мащеха конкретно за нас.




Гласувай:
2




1. romanticgirl25 - Мн ми помогна;)
30.10.2018 01:51
Мн ми помогна;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reservations
Категория: Туризъм
Прочетен: 15917
Постинги: 1
Коментари: 1
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031