Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
23.05.2013 09:27 - За цветните енергии и цените на тока
Автор: fenris Категория: Политика   
Прочетен: 3212 Коментари: 1 Гласове:
4



 Здравейте,
Иска ми се да изкажа и моето мнение относно пазарната икономика и електроенергията. Днес слушаш сутрешните блокове и се замислих.  Според един от водещите не било правилно да се замрази цената на тока, защото това не било принцип на пазарната икономика. Не че не съм съгласен с него, но нека поразсъждаваме. Също не се смята за пазарен принцип и одържевяването на ЕРП-тата. С това също съм съгласен. Обаче нека да помислим има ли изобщо нещо което да е свързано с пазарната икономика при разпространяването на нашата електроенергия, която се твърди, че била най-евтината в Европа. Първо имаме само 3-енерго разпределителни дружества, които са разделили държавата на три и са пълни монополисти и постоянно искат увеличение на цената на тока. Това определено не е принцип на пазарната икономика. Например в Германия те са над 900. Според мен в България ако са поне сто цената автоматично ще падне. Второ да кажем няколко думи за зелената енергия. Нека ви илюстрирам нещата така аз например имам фабрика в която произвеждам две плюшени играчки зелена котка и кафяв лъв. Има деца, които ги харесват, но да речем, че продавам не повече от 10% от продукцията. И решавам, че ще сключа договор с държавата тя да изкупува останалите 90% и държавата понеже се управлява от хора, които мислят само за момента сключва този договор с мен и аз съм на голяма далавера. Същото е и с зелената и кафявата енергия. Добре кажете ми как това може да се нарече пазарен принцип. Като имат свръхпроизводство зелени е икафявите да си носят послествията. Както е правилно според пазарните принципи на икономиката.
Както забелязвате напоследък нямам възможност да пиша много разкази, обещавам че това ще се промени. 



Гласувай:
4


Вълнообразно


1. ssvetozar - Бунтовете
23.05.2013 17:06
"Според един от водещите не било правилно да се замрази цената на тока, защото това не било принцип на пазарната икономика."

Ясно е защо се повдига този въпрос. Заради бунтовете през зимата.
Ако не се замрази цената(т.е. се увеличи), то би трябвало бунтовете да се повторят с по-голяма сила( защото рязко увеличение на доходите не е вероятно).
Т.е. просто за да има някаква стабилност в обществото, цената на тока не трябва да се вдига.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1839259
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!