Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
28.08.2009 10:13 - Бях взел решение
Автор: fenris Категория: Изкуство   
Прочетен: 5937 Коментари: 31 Гласове:
20

Последна промяна: 26.02.2010 22:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Криза, да му....та. Писна ми от тази криза, направо не мога да ... Не знам какво вече да кажа дори наум, за да изразя моя справедлив гняв. Писна ми от всичко и всички. И от жената и детето и от мене си. Преди седмица мазният ми шеф реши, че трябва да ме уволни, защото нямало ресурси и съкращавали персонала. А аз работя тук от 11 години. Оставиха някакво хлапе на 21 една година дето не може да различи софтуер от хардуер. Мам...му. Беше ме обвзело голямо спокойствие и казах на шефа всичко, което мислех за него, защото не ми пукаше. Наистина не ми пукаше. Просто откачих, казах му че нито е било удоволствие за мен да работя тук, нито съм се чувствал част от „скромния” колектив както и някои по нецензурни думички. Бях без работа вече 10-ти ден. Жената  ходеше на работа и за сега не се очертаваше да я съкратят, но пък кой можеше да е сигурен в това гадно време. А финансовият министър ревеше като мечка в гората, че ще става и по-лошо. Премиера го скастри, но белята вече бе направена.

И така вече бях взел решение. Бях на 31 млад и здрав, но без бъдеще, а не исках да ставам хигиенист или нещо подобно. Нямаше начин да стане. Преди малко изпратих щерката на училище. Кой можеше да предположи, че ще стигна до такова решение, не и някой който ме познава. Не и жена ми, не и някой близък роднина или приятел. Погледнах пистолета и завъртях барабана. Беше ми останал от военната служба. Насочих го към слепоочието си и натиснах спусъка.

Затвора изтрака глухо. Нямаше патрони, разбира се. Не го бях заредил, просто си играех с него. Щях да го направя, вече нямаше връщане назад. Бях опитал да намеря друга работа. Господ ми е свидетел, че опитах. А сега не ми оставаше нищо друго освен да направя това. Това бе единственият ми изход. Сложих пистолета в кобура и излязох. Пред мен изтрещя преминаващ трамвай. Прозвуча ми като като надгробен топовен изстрел. Каква ирония, а? Не си падах по ирониите. Оставих краката ми да ме занесат където поискат. Нямаше значение. Наближих някаква горичка. Живеехме близо до планината. Извадих патроните и ги заредих пълнителя. Проверих предпазителя и го пуснах на място. Трябваше да го направя. Това противоречеше на всичките ми принципи, но не виждах друг изход.

Някакво куче пробяга пред мен и ме разсея. Един гарван литна леко и ме изгледа подозрително. Странно, че точно в този момент обръщах внимание на детайлите. Колко ли такива неща са се изплъзнали от погледа ми? Когато човек остане насаме с мислите си ... плашещо е до къде може да стигне. Не мислите ли? Огледах се около себе си. Мястото май бе подходящо. Слънцето надникна най-после сред облаците и ми хвърли закачлива усмивка, навявайки ми странни спомени. Като малък дядо ми ме бе научил да измервам колко е часа по сянката хвърляна от слънцето. Когато ходех на село, често излизах на лов за риба, полски мишки или диви ягоди и не усещах как минава времето, а ръката ми не търпеше часовници. Винаги се разваляха върху мен. Заставах и ако стъпките бяха две и сянката бе пред мен значи наближаваше един часа и бе време за обяд. Изправих се автоматично без да мисля. Беше единадесет преди обяд, поне според сянката ми. Погледнах часовника. На циферблата грееха 11:17. Значи дядо ми е бил прав. Облаците се бяха разпръснали. Чух цвърчене до себе си и се обърнах, оставеше да е полска мишка. Не беше. Имаше една канара зад мен. На върхът й се виждаше гнездо, в което една майка синегушка хранеше малките си. Усмихнах се. Природата около нас не се влияеше от кризата изобщо. Ритъмът й продължаваше както винаги. Нещо в сърцето ме сви. Докъде бях стигнал? Да мисля и да направя нещо такова? Обаче, нямах изход. Трябваше да го направя. Извадих джеесема и набрах жената.

- Ало, моля.

Усмихнах се. Този неин навик, винаги ме е карал да се усмихвам. Спомних си как й звъннах за пръв път и реакцията й ме обърка и аз си глътнах езика.

- Какво обичате?

- Аз съм катеричке.

- О мечо, какво правиш, как си? - в гласът й звучеше тревога.

Винаги успяваше да ме усети. Щеше да ми липсва и то много. Скоро щях да й тежа като камък, така беше по-добре.

- А нищо ми няма, просто тази криза и това, че не намирам работа.

Тя сподави една въздишка на облекчение.

- Спокойно ще намериш, мечо. Ти си най-добрият. Нали знаеш?-в гласът й звучеше закачка. Обожавах я.

Отворих кобура и разгледах пистолета. Изходът бе само един за мен. Обаче не можех да се реша. Нещо ме спираше, всичко крещеше против това решение, всичко в мен, цялото ми същество. Дали трябваше сам да взема това решение? А как иначе! - отговорих си. Със сигурност тя щеше да е против. Естествено, нали ме обичаше? Приключих разговора по-объркан и от преди, но вътрешно бях готов да го направя. Извадих пистолета и насочих цевта му в правилната посока. Не го бях държал от казармата. Е бях го почиствал веднъж годишно, но това не се броеше. Кой можеше да предположи? Показалецът ми бавно натисна  спусъка. Не последва нищо. Бях забравил предпазителя. Усмихнах се накриво. Сякаш всичко бе против това решение. Но аз не виждах друг изход. Освободих предпазителя. Един слънчев лъч пробяга по револвера. Сякаш да запамети момента във времето. Някъде бях чул тази мисъл. Май беше сериал някакъв. Отново натиснах спусъка. Тогава чух писък. Не беше от мен в това бях сигурен.

- Помощ, насилват мееееее.

Всички мисли изчезнаха от главата ми за секунди. Бързо се затичах по посоката на гласа. Той беше почти детски, което ми напомни за някакъв маниак нападащ момичета по парковете. Изтръпнах. Изскочих пред някакъв грамаден тип, който се бе надвесил над някаква девойка. Гледаше ме преценяващо. Явно бе доловил стъпките ми. Е, аз не се и прикривах, а тичах като стадо крави подплашено от трактор. В този момент целият ми гняв изби и аз се втурнах напред като бик забелязал кръв върху тореадора. Очите на противника ми се разшириха от изненада и той не успя да реагира на удара нанесен в стомаха му от главата и раменете ми. Препъна се в едно дърво зад него и се строполи на земята. Изпъшка и припадна. Потърсих пулса му. Беше жив. От главата му течеше кръв. Бе се ударил в едно дърво отзад. Момичето гледаше уплашено. След това се отпусна и зарева. Взех телефона и набрах полицията. След петнадесет минути дойдоха. Не се учудвайте толкова де. Наистина бяха минали само петнадесет минути, когато двама полицаи дойдоха. Тогава разбрах, че тя била студентка по журналистика, решила да разследва случая.  Бях се обадил и на жената. Тя дойде да ме вземе с колата. Имах леко главоболие и не можех да се прибера така. Все пак ударът бе силен. Чувствах се празен и свободен. Полицаите ме освободиха с обещание, че ще ме потърсят. На въпроса какво правих там им отговорих:

- Размишлявах на спокойствие.

Залавянето на Дивака, както го наричаха от полицията ми донесе 9 000. Имало награда за него. На път за вкъщи жената ме попита:

- Какво правеше там?

Аз отвърнах:

- Обучавах се в стрелба, мислех да замина в армията.

Да така беше, а вие какво си помислихте?

Все пак явно армията не бе за мен. Вече ще обръщам внимание на дребните неща повече, те са толкова важни.

 





Тагове:   криза,   пистолет,


Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. damnation - страхотно фенрис за жалост доста ...
28.08.2009 10:17
страхотно фенрис
за жалост доста хора ще попадат в дилемата на героят ти покрай кризата и безработицата...
цитирай
2. dorichela - Радвам се,
28.08.2009 10:20
че му провървя накрая... :)
цитирай
3. injir - На кризата й се вижда вече края.
28.08.2009 10:22
На кризата й се вижда вече краят.
цитирай
4. fenris - damnation
28.08.2009 10:44
За това и написах разказа приятелю! Все пак никога нещата не са без изход, присто трябва да наблюдаваме! Нали?
цитирай
5. fenris - dorichela
28.08.2009 10:44
Е то все някога трябваше да стане нали?
цитирай
6. fenris - injir
28.08.2009 10:45
И аз така мисля!
цитирай
7. dorichela - Fenris,
28.08.2009 11:00
Така е.... След мрака винаги изгрява слънце
цитирай
8. fenris - dorichela
28.08.2009 11:15
И всичко е въпрос на настройка!
цитирай
9. hristam - Поздрав, Ванка!
28.08.2009 12:06
И все пак звучиш оптимистично, това е чудесно. А съвсем наскоро се ожени! :))))))

Много щастие и все така вдъхновен!
/а, и да почерпиш, ей! ;))/
цитирай
10. dialog - колко е хубаво
28.08.2009 12:17
да е женен човек, честито. Радвам се, че си тук.
цитирай
11. fenris - hristam
28.08.2009 12:23
Благодаря Хриси, радвам се че ти е харесало, оптимизма е новата религия на света!:)
цитирай
12. fenris - dialog
28.08.2009 12:23
Наистина е хубаво!
Благодаря ти!
цитирай
13. demoniceye - Благодаря ти много. :)
28.08.2009 12:23
Страхотен разказ. Вдъхва надежда и от него струи толкова много кураж, въпреки първоначалното отчаяние.
цитирай
14. zabylgarite - КРИЗА НЯМА
28.08.2009 12:31
ЩОМ КОМУНИСТИТЕ ПОЛУЧАВАТ ЗАПЛАТИ ПО 10 000-КРИЗА НЯМА.ЛЪЖАТ НИ.НЕ ИМ ВЯРВАЙТЕ.
цитирай
15. fenris - demoniceye
28.08.2009 13:15
Радвам се, че го почувства!:)Благодарско!
цитирай
16. fenris - zabylgarite
28.08.2009 13:16
Естествено, че няма!:)
цитирай
17. ivesa - Проблемът с безработицата е много сериозен
28.08.2009 20:03
Много е важно да се разработи и прилага правилна стратегия за подпомагането на безработните да си намират бързо нова работа и да не стигат до отчаяние,да не се депресират.А оптимизмът е необходим,няма значение,че е новата религия,той помага за по-лесното справяне с тежкия проблем - безработица.Поздравления за хубавия разказ!:)))
цитирай
18. burda - всяка криза е шанс
29.08.2009 00:08
всяка криза е шанс, приятелю! Мисли позитивно, дори лайната да ти стигат до брадичката!
цитирай
19. vmir - Нека пистолета не е "Макаров", защото тоя няма барабан,
29.08.2009 08:37
което внася леко усещане за несъответствие... Лошото е, че револверите по принцип не са армейско оръжие, за да не си играят на руска ролетка когато няма по кого да стрелят... Иначе разказа както винаги е много добър...
цитирай
20. hel - Поздрав!
30.08.2009 00:36
Малките неща са много важни! Кризата ще отшуми, но малките неща все ще са покрай нас!
Хубав финал!
цитирай
21. burda - детайлите...
30.08.2009 18:07
vmir написа:
което внася леко усещане за несъответствие... Лошото е, че револверите по принцип не са армейско оръжие, за да не си играят на руска ролетка когато няма по кого да стрелят... Иначе разказа както винаги е много добър...

Чета от художествената литература най-вече фантастика. Но и във всяка литература се кефя, когато авторът показва познания по детайлите. Аз съм служил с Макаров - той е с пълнител, не с барабан. Също, ако сте чели - "Господарят на мухите" - късогледото момченце запалва огън с очилата си. Коя разсейвателна леща - каквито се използуват за миопия /късогледство/ събира светлина - никоя! А ако момченцето беше далекогледо - никакъв проблем при силно слънце за секунди да пламне огън от лещата на очилата... Ей такива работи ако се изпипат... Още един път - разказът без този детайл е много добър. Заслужава да е хартия! /Дай боже/
цитирай
22. fenris - ivesa
31.08.2009 07:46
На мен винаги ми е помагал и още продължава да ми помага! Благодаря ти!:)
цитирай
23. fenris - burda
31.08.2009 07:46
Аз гледам да не пропускам шанс!:)Благодарско!
цитирай
24. fenris - vmir, burda
31.08.2009 07:47
Късно се усетих за това несъответствие относно "Макаров", но при публикуване ще го коригирам!/:)
цитирай
25. fenris - hel
31.08.2009 07:57
Така си е!:)
цитирай
26. victoriavselena - това е тема, която ме вълнува
31.08.2009 08:24
и е актуална и пиша за нея в Длъжникът. Как това ,че губим работата и доходите си влияе на цялостния ни живот и всъщност г огубим целия.
цитирай
27. fenris - victoriavselena
01.09.2009 07:56
Не е нужно, да го губим, а да спечелим от новите възможности, които ни се предлагат, винаги ги има!
цитирай
28. mamas - Поздрави, Ванко!
29.09.2009 20:49
Откакто тръгнах на работа, не успявам да чета редовно...Но когато и да те посетя, удоволствието е неизменно.
Благодаря ти!
цитирай
29. fenris - mamas
30.09.2009 12:52
Удоволствието е мое!:)
цитирай
30. krassko - Макаров няма барабан с пълнител е... ;)
07.10.2009 13:39
Май не си виждал такива неща ;)
цитирай
31. fenris - krassko
08.10.2009 10:03
Моят е модифициран заради разказа!:))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1839201
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!