Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
21.11.2008 09:08 - Сърце на куртизанка
Автор: fenris Категория: Изкуство   
Прочетен: 7690 Коментари: 23 Гласове:
0

Последна промяна: 23.11.2008 19:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Гадно ми е. Едно такова тъпо и безмислено. Просто откачам. Защо все на мен се случват такива неща? Живота ми е историята на една куртизанка, която не е взела нито стотинка за удоволствието от, което се е лишила и е дала другиму. Може ли да бъде по-лошо? Всеки един мъж минава през живота ми като вампир жаден не за кръв а за любов и когато изсмуче и последната капка от моята любов, която с удоволствие му давам, си тръгва от живота ми с някакво идиотско оправдание. Сърцето ми вече прилича на използвано за почистващо килимче за катерачески обувки. Романтично нали? Погледна се в огледалото, което я гледаше от един магазин за стъклария. Беше красива, нямаше комплекси, защо не и се получаваше? Защо? Вече не изпитваше болка при раздяла само лека носталгия. Научи се да взима каквото може от една връзка и да чака раздялата, която като верен приятел винаги идваше и не я разочароваше. Вървеше по улицата и продължаваше да си мисли. Бе премисля това, отново и отново, но нищо не се променяше. Може би го мислеше прекалено много. Може би всички бяхме куртизантки в живота, само дето някои по-малко от другите. А такива като нея цял живот. Усмихна се. Мъже около нея имаше, не беше за оплакване, но отдавна не бе изпиттвала нещо по-дълго от няколко месеца. Няколко месеца щастие, после период на почивка, редуван с още няколко месеца измамно щастие. А може би съдбата си беше куртизанка и я бе харесала за нейна заместница. Забавно звучеше. Сърцето рязко я заболя от това усещане. Махна с ръка сякаш да прогони досаден прилеп впил зъби в душата и. На ден и хрумваха голямо количество такива размисли. Изпитваше някакво перверзно удоволствие да рови в душата си и сърцето си. Да ги разкъсва със зъби като хишник. Мазохистичното усещане и достави удоволствие. Нямаше нужда да увесва нос, все пак беше жива и здрава, другото нямаше значение. Отиваше в една кръчма, където редовно вечеряше, защото никой не приготвяше като тях телешките пържоли и салатата Цезар. Не бързаше да стигне подритваше камъчета и с настървение измъчваше главата си с гадни мисли. Все пак надеждата успя да си пробие път, когато мина покрай едно старо кино и забеляза плакат на един позабравен филм „Гарванът”. Спомни си любимата реплика на главният герой :

„Не може вечно да вали!”

Усмихна се, може би и над нейната куртизанска душа ще изгрее слънце. Проблесна светкавица, чу силен гръм и се изсипа силен дъжд. Това по въпроса за слънцето над нейната душа.

- За следващата година прогнозата е дъжд. Дъжд от пирони в ковчега на сърцето ми.-разсмя се тя и заподскача като детенце в дъжда. Шмугна се в кръчмата, мокра като изкъпана котка. Изстръска се и съблече якето си. Един келнер се появи и веднага го взе:

- Здравей мон шери как си днес?

- Ох Пиетро престани, ще ме умориш. Не виждаш ли, че ми е дъждовно, като всеки ден. Но пък на мен ми е хубаво.

- Възхищавам ви се сеньорита, как запазвате усмивката си въпреки всички злополучия в аморе?-имаше страхотен акцент, който я караше да потръпва, особенно когато наблягаше на „т” в „Сеньорита”. Тя му се усмихна:

- Пиетро пак ли флитуваш с мен? Знаеш, че нищо не може да ми развали хубавото настроение. Съдбата нивга няма да ме постави на колене.

- Нивга?

- Никога Пиетро, никога, къде ми е масата?

- Последвайте ме синьорита, имам изненада за вас.

- Така ли? Кажи ми Пиетро моля те, моля те.

- Тогава няма да е изненада нали синьорита?-усмихна и се той. Пиетро беше гей. Незнайно защо обаче се бе провъзгласил за неин приятел и приемаше всяка една трагедия в живота и, като собствена. Имаше някакъв чар да има за приятел мъж, без да се страхува, че той ще я нарани. Всъщност отдавна не се страхуваше от рани. Усмихна му се и промърмори нацупено:

- Ти си лош.

- Не сеньорита, не и с вас, аз ви обожавам. Вие сте истинска богиня, начина по който отмятате, коса, начина по който се движите, вие сте истинска и неповторима и...

- Стига Пиетро, благодаря ти. Ще изчакам да ме изненадаш.-снизходително му се усимхна тя. Това го накара да засияе. Не знаеше дали се преструва и доколко, но бе толкова сладък и автентичен, че винаги оправяше настроението и. Фразите, които използваше бяха толкова блестящи, че просто не можеш да стоиш безучастен. Заведе я в любимото и място в дъното на заведението в едно от сепаретата, там можеше за един час да се отдели от всички и да забрави за всичко, доколкото можеше. Приближи се и видя вътре някакъв мъж облечен в виненочервено расо и черна якичка. Имаше и шапка, но нея я бе оставил до себе си на стола. Тя беше в същия цвят като расото с черно кръкче отгоре.

- И какво Пиетро? Реши, че не съм била с кардинал и ми доведе такъв от Италия? Много мило Пиетро, но нямаше нужда, и с него няма да се получи а и той е Божи служител. Засрами се!-тя му намигна.

- Не, не синьорита, грешно сте разбрали. Той е монах, не е кардинал. От братството на св. Валентин.

- Знам го този, покровителя на влюбените, но не знаех, че има братство. А и честно казано явно не ме покровителства.

- Сеньорита, казах, че ще е изненада, оставете ме да довърша става ли?

- Разбира се Пиетро.-усмихна му се тя.

- От това братство отдават сърцето си на човек, който е в нужда и му го дават назаем, докато трае 40 дневният им пост. Като междувременно излекуват сърцето на човека, който носи тяхното като временен заем.

- И защо е всичко това?

- Те трябва да се научат да даряват любов а това е най-добрият начин.

- Чакай Пиетро, какво се прави сърдечна трансплантация ли?

- Не сеньорита, това е тайнство между монаха и този на който той заема сърцето си за да поправи това на избраният.

- И защо мен?

- Защото въпреки всичките ви неудачи, вие оставате весела и не изпадате в депресия.

- Само заради това? Знаеш ли как измъчвам самата себе си?

- Знам сеньорита, но въпреки това не падате духом нали?

- Ей поздравления, Пиетро научил си още една дума.

- Не се шегувайте сеньорита в този момент. Братът чака, ще ви оставя на саме и ще дръпна завесата. Той не говори докато не мине постът му, но ще ви покаже какво да направите.

- Добре Пиетро ще бъда добричка.

- До скоро сеньорита.-усмихна се Пиетро.

- Е отче, какво се иска от мен?

Той и обясни с жестове, че ще сложи ръка на мястото на сърцето и а тя с другата ръка на мястото на неговото.

- И внимавайте отче, все пак съм жена.-намигна му тя.

Монахът изобрази слаба усмивка, но после отново се превърна в икона. Тя се протегна и докосна гърдите му. Той сложи длан на на нейните. Притвори очи и започва да мълви нещо. Беше латински, сигурно някаква молитва. Ръката и плътно залепна за гърдите му. Сякаш магнит я бе привлякъл. Усети странното усещане, че нещо става сякаш в гърдите и се отваряше празно пространство. По ръката и мина електрически импулс. Усети удар като от електрошок в гърдите си. Монахът отпусна глава надолу, ръката му се плъзна и падна на масата. В гъдите и светеше червена светлина. Беше странно усещане. Монахът бавно се изправи кимна направи благословяващ знак и дръпна завесата. Пиетро се поклони, монахът му отвърна и продължи докато не излезе от заведението.

Тя още стоеше като шокирана и осъзнаваше какво и се е случило. Опита се да се разрови и отново да нарани сърцето си както правеше допреди да влезе в кръчмата усети остра болка и изписка леко от изненада.

- Какво ми стори Пиетро?

- Време е да опитате наново сеньорита, дадох ви възможност за начален старт.

- Не знам дали това ще ми хареса?-тя го гледаше тъжно.

- Ще се влюбите отново сеньорита, аз знам това.

- Добре ще ти повярвам а сега донеси ми обичайното.

- Така ви искам сеньорита.-усмихна се той и се затича към кухнята.

Тя отпи от кабарнето и въздъхна. Чувстваше се чиста и сега какво се очакваше от нея дали щеше да се влюби, дали този светец бе станал неин покоровител?

- Извинете може ли да седна тук?

Стреснато погледна към мъжът, който я бе заговорил.

- Ами заповядайте.

Беше сладък, може би наистина наистина късметът и се бе върнал.

Измина вече повече от месец, тя сякаш бе забравила за монаха. Ходеше си отново редовно в кръчмата, като останеше някоя вечер сама, но това се случваше рядко. Имаше усещането, че се бе влюбила за първи път. Влезе и пъторси с поглед Пиетро.

- Сеньорита, имам изненада за вас.

- Ооо здрасти Пиетро.

- Някой ви чака.

Монахът седеше на мястото си и и се усмихна.

- Пиетро хубаво ми е с новото сърце, трябва ли да си взема старото.

- Сеньорита, то ви бе дадено на заем, пък и сега няма да го познаете като го усетите.

- Добре Пиетро, до сега не ме предаде нито веднъж, ще ти се доверя и този път.

- Оставям ви скоро ще се видим.

Процедурата бе същата. Когато отново усети пълнотата в гърдите си, тя се почувства изпълнена с нещо истинско и живо. Мъжът, който обичаше още си бе там, но сякаш силата на любовта и се бе увеличила.

- Любовта е да даваш без да очакваш, нищо в замяна, да прощаваш малките прегрешения, защото просто го обичаш. Ти се раздаваше през целият си живот сега ще ти се върне. Бъди благословена!

Тя го гледаше и усещаше, че е прав, но това и бе толкова странно и различно.

Телефонът и иззвъня.

- Довиждане госпожице, благодаря ви за възможността да ви покажа пътя на сърцето.

Вдигна механично телефона:

- Коте в къщи съм, липсваше ми и се прибрах по-рано, къде си?

- Ела на....-тя продиктува адреса.

- А това Сан Валентино ли е, ходил съм веднъж там, правят страхотни салати. Идвам до десет минутки.

- Чакам те любов моя.

За първи път каза тези думи и не се уплаши. Едва сега осъзна, че името на кръчмата бе на светеца на любовта. Разсмя се беше и толкова леко на душата.

- Сеньорита, как сте?

- Страхотно Пиетро, днес ще те запозная с Димитър?

- Твоят аморе? Страхотно, ще се радвам да го видя. За вас обичайното?

- Благодаря ти за всичко Пиетро.

- За какво са приятелите?.-той смигна:

- Днес заведението черпи.

- Шефът няма ли да се сърди?

- Аз съм шефът сеньорита, обслужвам само вас, защото сте моя приятелка. Доставя ми удоволствие да виждам усмивката ви.

Тя се разсмя отново.

- Страхотен си!





Тагове:   сърце,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. allbi - Това е:
21.11.2008 09:27
"- Любовта е да даваш без да очакваш, нищо в замяна, да прощаваш малките прегрешения, защото просто го обичаш. Ти се раздаваше през целият си живот сега ще ти се върне."
Поздрав!
цитирай
2. fenris - zabavnata
21.11.2008 09:32
Поне ми се иска! Всъщност доброто може да забавя, но накрая все пак побеждава, защото по същността ни сме добри, просто се израждаме с времето и тогава може отново да се докоснем до доброто в нас и да го възродим отново, защото то все още си е там!
Благодаря ти!
цитирай
3. fenris - allbi
21.11.2008 09:33
Благодаря ти, поне аз така го чувствам!:)
цитирай
4. zulu - Ех,
21.11.2008 10:03
че хубаво и романтично!!!!
"Не може вечно да вали!" - страхотна реплика, но днес не съм "оптимист", та - може, може....
Поздрави и усмивки на теб!! :)))
цитирай
5. fenris - zulu
21.11.2008 10:10
Филмът беше този първият с Брандън Лий, най-хубавият му филм!
Благодаря ти!:)
цитирай
6. yuliya2006 - МАСТЕР, НЕОБИКНОВЕННИ РАЗКАЗИ ...
21.11.2008 10:20
МАСТЕР, НЕОБИКНОВЕННИ РАЗКАЗИ ПИШЕШ, НЕОБИКНОВЕННИ...
ЗА ТОВА ЧЕ ЛЮБОВТА Е В НАС И АКО ОТВОРИМ СЕТИВАТА СИ , АКО АКТИВИРАМЕ СВОЯ КЪСМЕТ ...
И ДЪЖДЪТ ЩЕ СПРЕ И СВЕТА ЩЕ СТАНЕ ПРЕКРАСЕН...
ПРЕКРАСЕН РАЗКАЗ, КОЙТО НИ ПРОВОКИРА, КАРАНИ ДА ОТКРИВАМЕ ИСТИНИ И ЖИВОТА Е ПРЕКРАСЕН
КОГАТО АУРАТА ТИ Е В РОЗОВО И ВСЕКИ ТЕ УСЕЩА ЧЕ ТИ НОСИШ ЛЮБОВ...
ВСЕКИ МОЖЕ ДА СЕ ПОЗНАЕ В ГЕРОЙТЕ ТИ И ДА ТИ БЛАГОДАРИ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
7. fenris - yuliya2006
21.11.2008 10:30
Ами да всичко зависи от нас, просто не трябва да спираме и да се отчайваме, знам, че не е лесно, но пък ако беше лесно как щяхме да го оценим?!
Благодаря ти!
цитирай
8. monna - Хей, продавачо на чудеса!
21.11.2008 10:30
Удари ме, като ток, с този разказ, от главата до петите!!!!
А и този италиански
привкус..моята слабост!
Мерси, амико!
http://www.youtube.com/watch?v=VK49Jcpgguw
цитирай
9. fenris - monna
21.11.2008 10:35
Сеньорита, за мен е удоволсвие, че така съм ви подействал! Чувствай се щастлива сеньорита с много поздрави от Пиетро!
Благодарности!
цитирай
10. benra - харесват
21.11.2008 10:42
ми историите ти.ВИнаги ме усмихват!
цитирай
11. fenris - benra
21.11.2008 10:46
Благодаря ти!/:)
цитирай
12. lilims - Поздрави за този "красив &...
21.11.2008 12:39
Поздрави за този "красив "разказ!!!...

След като открехна тайната на щастливата любов...
очаквам и адреса на заведението,амиго!
цитирай
13. fenris - lilims
21.11.2008 12:50
Пиетро, който ми разказа историята, каза, че всеки, който има желание, ще намери заведението!:)
Благодаря сеньорита!:)
цитирай
14. rpatel - Невероятен си както винаги! Де да ...
21.11.2008 13:34
Невероятен си както винаги! Де да можеше да става така. Да дадеш сърцето си на някой да го излекува от цялата болка и самота. Щеше да е хубаво! :-) Но понякога нямаш нужда от тайствен монах, а просто от приятели, които да ти върнат вярата в живота и любовта и тогава ти сам ще намериш начин да се излекуваш и да отвориш сърцето си за любовтта и красотата.
Благодаря ти за прекрасната история!
цитирай
15. fenris - rpatel
21.11.2008 13:36
Да права си, монахът не е наложителен, всъщност Пиетро е бил достатъчен!:)
Благодаря ти!
цитирай
16. lightone1 - :claps
22.11.2008 09:28
Поздрави за разказа.
:)
цитирай
17. fenris - lightone1
22.11.2008 09:56
Благодаря ти!:)
цитирай
18. shaffi - поздрав от
23.11.2008 08:59
едно слънчево момиче ...беше удоволствие да прочета постинга ти...спокоен ден ти желая !!!
цитирай
19. hera - Поздрави, fenris !
23.11.2008 15:20
Поздрави, fenris !

цитирай
20. fenris - shaffi
23.11.2008 17:47
Удоволствието бе мое!
Благодаря ти!:)
цитирай
21. fenris - hera
23.11.2008 17:50
Благодаря ти!:)
цитирай
22. strianakiev - Колкото и странно да изглежда...
23.11.2008 20:13
нещата реално стоят точно така..няма друг начин за поправяне на човека..
цитирай
23. fenris - strianakiev
23.11.2008 21:54
Знам, макар и не с тези средства, но да може да се получи!
Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1839268
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!