Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.10.2008 09:37 - Водопад от рози
Автор: fenris Категория: Изкуство   
Прочетен: 8405 Коментари: 50 Гласове:
0

Последна промяна: 17.10.2008 10:12


Изобщо, нещо имаше ли смисъл и ако имаше тя защо не го виждаше? Въздъхна и продължи да меси тестото с добре отработени движения. Беше го правила през последните три години и навикът се бе пропил в ръцете и сякаш те си имаха собствен живот и не зависиха от тялото или мозъка и. Наблюдаваше ги и се учудваше, колко добре се справя. Имаше нужда от... От какво...и самата тя не знаеше. Обърна тестото и започна да го разстила, отново механично, докато заеме кръглата форма на цялата тава. Започна да добавя, нарязана шунка, кашкавал и маслини, сиренето беше накрая. Единствено тук имаше такава комбинация и с това се гордееше заведението. Нищо особено, но различно от останалите пици на парче. Погледна часовника окачен на стената. След два часа смяната и свършваше и отиваше на лекции. Това беше живота и от пицарията на лекции, от лекции у дома от дома отново да меси тесто и да слага пици да се пекат. Не беше завършила техникума по готварство, но парите и трябваха. Беше на 23 години а вече живота я бе вкарал в един коловоз, който не и харесваше. Какво щеше да прави като завърши, щеше да стане пицарка на щат?

- Ей какво си увесила нос, я се заслушай в музиката а?

Колежката и бе едно пълничко девойче с неизменна усмивка на лицето. Нищо не можеше да я накара да се намръщи, нито скапаният живот, нито гадни клиенти нищо. Тя работеше на касата.

- Мери, недей гадно ми е.

- Ели заслушай се де.

-..един поздрав от колежката на Елица, която работи в пицария „Римола” с песента Kiss From A Rose на Seal една от любимите ми балади с пожелание за усмихнат уикенд.

Мери бе скръстила ръце и усмихнато я гледаше. Ели не издържа и също се усмихна. Това беше любимата и песен. Още нямаше клиенти и двете се хванаха и завъртяха във вихъра на танца. Изведнъж на душата и стана много леко. Тази песен винаги успяваше да я погали така по ухото както никоя друга и да я откъсне за момент от проблемите и да я накара да се почувства жива за около три минути. Минутите минаха неусетно и точно преди финалните акорди се чу:

- Извинете момичета, може ли?

- Може , може а можеш ли да танцуваш?-обърна се към студентът Мери. Той я изгледа неразбиращо.

- Забрави, казвай какво ти се хапва.

- Ами една пица от специалната.

- Разбира се какво друго?

- Не няма друго.

- Няма пред вид това. Карай, искаш ли айран на половин цена?

- Ами може.

- Добре дай сега два лева.

Младежът подаде парите. Мери извади едно парче и му го подаде в картоненият поднос заедно с айрана. Той ги пое благодари и седна на пейката да си ги изяде. Ели вече пъхаше следващата партида от специалната пица в пещта. Щеше да е готова след половин час. Спомни си песента и затвори очи, когато я слушаше си представяше водопад от рози, който я поливаше а цветчетата падаха на талази върху нея и с аромата я опияняваха. Заради нея беше отишла да гледа дори филма „Батман завинаги”. Потръпваше като я слушаше. Тази песен беше като пристан където бягаше, когато се прибереше в къщи. Беше благодарна на Мери за внезапното откъсване от действителността, но сега тя я обгърна с нови сили и усещането за действителността стана още по-гадно. За това беше спряла да ходи и по заведения, въпреки, че от време на време Мери успяваше да я убеди да излизат. Единствената и приятелка и беше колежка забавно нали? Една сълза се откъсна от очите и капвайки върху тестото, което бе започнала да меси. Мери не забеляза, защото в момента се занимаваше с клиент. Имаше опашка. Избърса очите си и продължи със заниманието, което правеше от три години всеки ден по това време.  Часовника показваше половин час до свършването на работният ден и започването на учебният. Имаше 15 минутки след това да се оправи за първата лекция, добре че ректората беше отсреща.  Завърши пицата извади вече готовата и зареди следващата.

- Мери аз отивам да се приготвям, Милена ще дойде всеки момент надявам се.

- Добре не се притеснявай ако не дойде ще забавлявам клиентите с танци.

Ели се усмихна на шегата и влезе в задната стаичка да свали работното си облекло оставяйки го в коша за пране и обличайки се с ежедневното си такова. Извади парфюма си и обилно се напръска.

- Еййй на среща ли отиваш.

- Мери, трябва да изгоня миризмата на пица от мен. Направо воня.

- Ей я пробвай този парфюм, един приятел ми го подари, каза, че бил страхотен.

Отвори капака и го помириса. Роза изпълни ноздрите и. Пръсна се леко и наистина миризмата на пица изчезна. Затвори очи и отново чу в ушите си песента розите започнаха да падат върху нея.

- Ей спяща красавице, имаш пет минути до лекции.

Ели погледна уплашено към часовника махна на Мери и изхвърча. Промъкна се през вратата и седна на мястото си точно когато професора пусна шрайбпроектора и показа първата точка от урока. Той дори не я забеляза. Извади химикалка и започна да си води записки. Отзад чу силно вдишване. Не обърна внимание и продължи да пише. Този предмет не и беше от любимите. Професора говореше толкова бързо, сякаш за да отбие номера и даваше възможност за въпроси едва на края. Беше се научила да съкращава и въпреки това едвам успяваше, но пък записките и си ги разбираше само тя. Вдишването се повтори.

- ...това говори за...по-дяволите тъпият шрайбпроектор се развали отново.-чу да казва професора. От към лекторната зала се чу обща въздишка на облекчение.

- Колеги, днес имате късмет, утре ще продължим с лекцията за философията на Платон. А сега сте свободни. Ели отново усети силно вдишване зад себе си и накрая се обърна. Младеж с естествено червена коса  бе затворил очи и вдишваше, по усмихнатото му лице имаше лунички.

- Мога ли да ви помогна?

Ели впи поглед в него. Студентът ококори очи и се усмихна притеснено.

- Съжалявам, че ви обезпокоих, но парфюмът ви е божествен. Ароматът ме отнася някъде далече...

Отново притвори очи и вдиша.

- Извинете аз съм още тук и говоря с вас.

Ели започваше да се ядосва. Защо ли се захвана с тази откачалка?

- Извинявай ти не си ли момичето от пицарията. Специалната пица е страхотна, често си взимам от нея.

И и говореше на ти без да са се запознали. Какво си въобразяваше?

- Предпочитам израза „вие”, не се познаваме. Да аз съм, освен това не е учтиво и дори е неприлично да душите хората така.

Беше бясна и говореше с паузи за да овладява гласа си.

Усмивката му изчезна и той стана сериозен:

- Извинете, че ви притесних уважаема госпожице, приемете моите най-искрени извинения за грубото ми държание.

Някъде беше чела този израз. Изведнъж и просветна и тя се заля в смях. В роман на Дюма го беше срещала.

- „ Извинете, че ви притесних уважаема госпожице, приемете моите най-искрени извинения за грубото ми държание.” –повтори тя  заливайки се от смях.

Момчето я изгледа с обидено-учуден тон.

- А казват, че рицарите били отмрели като динозаврите. Ти какво книги ли ми цитираш?

- Не разбирам за какво говорите уважаема госпожице.-той дори се поклони.

- Ама ти си сериозен, кой те научи да се държиш така?

- Ами нашите и Александър Дюма.-по лицето му се плъзна усмивка.

- Знаех си.

- Значи ми прощавате?

- Ами не знам, неприятно е да те душат сякаш си ...и аз не знам какво. Все пак...хъм ами не знам?

- Готов съм на всичко за да ми простите?

- На всичко? Ами като за начало нека се запознаем. Казвам се Елица.

- Жан, родителите ми обичаха френската култура, пардон още я обичат.

- Забавен си, хайде да отидем на кафе. Имаме цял час до следващата лекция.

Когато се прибра за първи път от години Ели се усмихваше. Беше си прекарала страхотно с Жан. Средновековната му изисканост и маниери страшно я забавляваха. Не търсеше смисъл в нищо, защото нямаше смисъл да го прави. Просто се бе отпуснала и бе излязла от руслото на ежедневието за няколко часа и не се чувстваше нещастна. Мобилният и телефон иззвъня с „Целувка от рози” и тя отвори очи. Действителността я удари право в гърдите. Не и се ставаше искаше вчерашният ден да не свършва. Тръгна за работа с трепкаща надежда в гърдите и страх, че вчерашният случай може да е просто инцидент в живота и за да и покаже, че не може да излезе от конвоя в който бе вече безнадеждно затънала. Да и покаже, че тя щеше да оре в тази бразда завинаги. Потръпна при тази мисъл.

Мери я посрещна с усмивка и Ели и отговори.

- Ей какво ти става днес, вчера нещо се е случило усещам аз.-лукавата и физиономия разсмя Ели.

- Срещнах едно забавно момче вчера и то благодарение на парфюма ти.

- Ей трябва ли да те уча, не се казва забавно момче а сладур а сега разказвай и искам всички подробности.

Докато Ели месеше тестото и разказа всичко.

- Еййй страхотна история а ти се отчайваше, че живота ти е еднообразен, ето че той те изненада.

- Кой той?

- Живота разбира се  кой друг?

- Страх ме е Мери, това да не се окаже поредният му блъф.

- Успокой се и се отпусни, както си го направила вчера.

Ели кимна и започна да разстила тестото.

Тръгна за лекциите с нетърпение, стигайки там пет минути по-рано. Огледа се. Само една червена коса имаше и тя беше боядисаната коса на една колежка. Жан го нямаше. Седна и започна да води записки механично а мисълта и изобщо не беше там. Жан не се появи през целият ден. Не можеше да му се обади, защото не си бяха разменили телефоните. Бавно вървеше към квартирата си и си мислеше колко е гадно да получиш и загубиш надежда и то само за няколко часа в един ден. Приближи се на входната врата и се поколеба дали да влезе. Някак си нищо нямаше смисъл. Вътре я чакаше приятна музика и какво от това. Щеше да избяга в измисленият си свят за час най-много два. След това трябваше да се заеме с действителността и уроците си, наближаваше сесия а тя обичаше предварително да е подготвена за да е спокойна накрая, никога не разчиташе на късмета, защото не бе имала. Всичко бе постигала с труд и упоритост на питбул. Чу познатата мелодия и се огледа. В този момент от небето заваляха рози. Листата им се разпиляваха и бавно се спускаха галеха косата и. Миризмата на роза изпълни въздуха. Примигна с очи. Не сънуваше всичко беше истина. Усети докосване по косата и се извърна.

- Днес не си с онзи парфюм?

- Жан, но къде беше ти и как...

- Обяснението е просто, реших да те изненадам, отидох и попитах приятелката ти как да го направя. Мери беше така любезна да ми каже. Трябваше ми време да подготвя това. От горе има машинка която бълва розичките. А сега искаш ли да танцуваме? Затвори очи и поеми ръката ми.

Ели пое ръката му и се понесе във вихъра на танца. Представи си отново водопада от рози и отвори очи. Нямаше нужда да ги затваря той бе истински. Жан се наведе и допря леко устни до нейните продължавайки плавно да я води в първото и танго под водопад от рози и Лунна светлина. Няколко студенти наблюдаваха представлението като омагьосани. Песента свърши а те продължиха да танцуват докато водопадът от рози не свърши.

- А сега уважаема госпожице?

- Отведете ме у дома уважаеми рицарю.-отговори му тя и приклекна.

Той наведе глава и и подаде ръка. Публиката заръкопляска.

 





Тагове:   водопад,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - Много красиво и нежно
17.10.2008 09:52
Поздрави! :)))
цитирай
2. fenris - tera
17.10.2008 09:55
Благодаря ти, днес музата ми е настроена романтично!:)))И за това валят рози!
цитирай
3. zemela - Супер, аз и без рози се пренесох д...
17.10.2008 10:03
Супер, аз и без рози се пренесох далеч от работното си място:))))
цитирай
4. fenris - zemela
17.10.2008 10:08
А усети ли мириса им?:)
Благодаря ти~!
цитирай
5. iliada - Тук днес е невероятно красиво !!!
17.10.2008 14:47
Розови мечти , розови ухания и много , много
нежност!
Водопад от рози - та кой не го чака да се изсипе в нозете му!:))
Поздравления!
цитирай
6. fenris - iliada
17.10.2008 14:53
Усмивка със рози днес да имаш през целият ден!
Благодаря ти!:)
цитирай
7. tini4 - Благодаря, fenris!
17.10.2008 15:11
Въздействаш някак пречистващо...
Зареждам се и романтично и позитивно, усещтам и виждам красотата около мен!
И всичките тези рози!
Невероятен вълшебник си...:)
Благодаря!!!
цитирай
8. fenris - tini4
17.10.2008 15:13
Страхотните усещания са си били винаги в теб, просто сега ги виждаш и усещаш на живо!
Удоволствието бе за мен!
Благодаря ти!:)))
цитирай
9. hera - Отново невероятен разказ, толкова ...
17.10.2008 15:42
Отново невероятен разказ, толкова ефирен и нежен :) Благодаря ти :) Усмихна сутринта ми :)
цитирай
10. fenris - hera
17.10.2008 15:43
А ти усмихна следобеда ми!
Благодаря ти за нежният пост!:)
цитирай
11. xsapience856 - Красота, вълчо
17.10.2008 16:01
е това е изненада, разказ с неочакван край
цитирай
12. fenris - xsapience856
17.10.2008 16:04
Радвам, се че ти хареса приятелю! Зарадва ме много с този коментар! а аз обичам да тая изненада на края!
Благодаря ти!:))
цитирай
13. hera - "а аз обичам да тая изненада на ...
17.10.2008 16:06
"а аз обичам да тая изненада на края!" - и го правиш много добре :)))
цитирай
14. fenris - hera
17.10.2008 16:08
Кой не я обича, честно казано, понякога и аз се изненадвам от края!:))) Днес като го започнах разказа не знаех как ще свърши!:)
цитирай
15. hera - Може би това е "причината&...
17.10.2008 16:11
Може би това е "причината" да се получи толкова добре :)
цитирай
16. fenris - hera
17.10.2008 16:13
Вероятно!:)
цитирай
17. hera - Докато те четях си помислих, че с...
17.10.2008 16:18
Докато те четях си помислих, че смисъла на нещата е в това, че се опитваме да ГИ открием, и когато се загубим в ситуацията....ТЕ просто ни подават ръка :)
цитирай
18. fenris - hera
17.10.2008 16:22
Именно, точно в това е смисъла, хората сме търсещи натури, винаги търсим смисъла и когато отчаянието ни завладее, че сме се изгубили "вдън гори тилилейски" тогава смисъла проблесва пред нас като фея, която ни показва пътя, от нас зависи дали ще я последваме!
Много точно го каза!:)
цитирай
19. hera - Смисъла никога не се губи, той е там, ...
17.10.2008 16:26
Смисъла никога не се губи, той е там, тук, около нас, в нас...., губят се мислите....в търсенето му....., а всъщност трябва ни много малко, да вярваме че го има и да не се сърдим когато си дава почивка от време на време ;)
цитирай
20. fenris - hera
17.10.2008 16:28
Честно казано, четеш ми мислите!:)
А той си дава почивка, за да се радваме като получим наградата!:)
цитирай
21. hera - Точно така! Страхотно го каза :)
17.10.2008 16:29
Точно така! Страхотно го каза :)
цитирай
22. fenris - хахаха
17.10.2008 16:30
Радвам се, че се разбрахме!
Благодаря ти за приятния разговор и приятен уикенд!:)
цитирай
23. kleopatrasv - fenris
17.10.2008 16:41
Божествен е , разказа разпалва и увлича ! Само един път го прочетох и едва си поех дъх . Струва ми се невероятен - като " бяс и рози " , с много изтръпваща и магмена любов....Усещанията ти просто са върха. Наградата от това е насладата и удоволствието да го преживееш , дори и за един ден....! Заслужава си !
Поздравления , принце ! Беше чудесен !
цитирай
24. fenris - kleopatrasv
17.10.2008 16:42
Аз го преживях докато го писах и усещането е невероятно наистина! Не ми се беше случвало до сега!
Благодаря ти Клео! И си права заслужава си да се изживее изскачването от дъното на върха!
цитирай
25. kleopatrasv - fenris
17.10.2008 16:48
Не ти се бе случвало ли ? Та то на тебе какво остава да ти се случи , ти всичко си преживял - и в предишния и в сегашния живот ?
цитирай
26. yuliya2006 - ФЕ, НАЙСТИНА СМЕ НА ЕДНА ВЪЛНА - Р...
17.10.2008 16:53
ФЕ, НАЙСТИНА СМЕ НА ЕДНА ВЪЛНА - РОЗИ!
ОТНОВО ВЪЛШЕБНО, КАТО АНДЕРСЕН НИ ПОДНАСЯШ ПОРЕДНИЯ РАЗКАЗ.
И НИ УЧИ ДА БЪДЕМ ВЕДРИ, ПОЗИТИВНИ И ЕТО КЪМ НАС ИДВА ПРЕКРАСНИЯ ПРИНЦ
А КАЗВАТ ЧЕ БИЛ ИЗМИСЛИЦА А АЗ И ДО СЕГА НЕ ИМ ВЯРВАМ...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
27. hera - fenris, и аз се радвам че се разбр...
17.10.2008 19:34
fenris, и аз се радвам че се разбрахме :) Трябваше да тръгвам за работа...иначе можеше да продължим :)
Розов weekend за теб и всички които четат, а аз имам още няколко часа труд :)
цитирай
28. hera - Моите рози са жълтите рози :)
17.10.2008 19:39
Моите рози са жълтите рози :)
цитирай
29. allbi - Поздрав за водопада от рози :)
17.10.2008 21:53
Случайно с аромат на рози
нахлух във твоя мъжки свят
и ти обсипа без въпроси
край мене всичко в розов цвят...
И дъжд от рози ти разпръсна
животът промени съдбата
дори не смеех да помисля
целувка с рози ми изпрати...
Не искам да се връща
времето назад
завинаги оставам
във розов водопад...
цитирай
30. hera - allbi, прекрасно е :)
18.10.2008 00:20
allbi, прекрасно е :)
цитирай
31. allbi - hera ,
18.10.2008 00:36
Благодаря ти!
Той Фенрис все ме вдъхновява с разказите си :)
Вълшебни са....
цитирай
32. bovari - Много романтичен петъчен разказ:)
18.10.2008 00:43
Подсказваш на мъжете една изненада....а аз се замислих как бих отвърнала на тази изненада? Разбира се, с изненада:)))
Много приятни изненади за теб,fenris!:)
цитирай
33. fenris - . kleopatrasv
18.10.2008 12:41
Това не значи, че всичко съм преживял, има толкова много!:)
цитирай
34. fenris - yuliya2006
18.10.2008 12:43
Принца, не е измислица, просто не винаги съвпада с нашето виждане за него!:) РАдвам се, че се зареждаш така и още вярваш в приказката за принца!
Благодаря ти!
цитирай
35. fenris - hara73
18.10.2008 12:44
Пожелай си го още сега и кой знае? Мечтите могат да се сбъднат и то в най-странният момент!
Благодаря ти Мери!:)
цитирай
36. fenris - hera
18.10.2008 12:52
Беше приятен разговор~! А жълтите рози са прекрасни!
Пожелавам ти водопад от тях!:)
Благодаря ти!
цитирай
37. fenris - allbi
18.10.2008 12:53
За мен е чест , че съм и вдъхновител!
Благодаря ти за прекрасният стих!:)
цитирай
38. fenris - bovari
18.10.2008 12:54
Това е една изненада, която всяко момиче би харесало, или поне голяма част! Много романтични изненади ти пожелавам!
Благодаря ти!:)
цитирай
39. lubopitstvo - Много красиво. . . ., а ти ме удивл...
18.10.2008 20:36
Много красиво...., а ти ме удивляваш с невероятната си производителност!И аз мечтаех да стана писателка, но по-далеч от ученически съчинения никога не съм стигала.Поздравявам теб и твоя талант!
цитирай
40. fenris - lubopitstvo
18.10.2008 21:15
Благодаря ти, но производителността ми зависи от музата ми, говоря за това да забелязвам и да се вдъхновявам от обикновените неща около мен, ако я нямаше музата...!:) Опитай и ти може и да се получи!:)
цитирай
41. hera - fenris, хей ти си тук :) Помислих, че ...
18.10.2008 21:17
fenris, хей ти си тук :) Помислих, че те няма за уикенда :), защото очаквах с нетърпение новия ти разказ, толкова позитивно ми действаш :)
цитирай
42. lubopitstvo - Не, не смея, шанса да се изложа е м...
18.10.2008 21:41
Не, не смея, шанса да се изложа е много голям...Пък и нищо кой знае какво различно от вече измисленото няма да мога да създам.
цитирай
43. fenris - hera
19.10.2008 06:38
Благодаря ти, но влизам само за малко през уикенда!:)
цитирай
44. fenris - lubopitstvo
19.10.2008 06:41
Ами този шанс и за мен е винаги бил напълно реален, но аз поех риска! А дали ще успееш да създадеш нещо ново, това няма да разбереш преди да се захванеш! Опитай, повярвай ми, ако не ме бяха насърчили и аз нямаше толкова много да пиша сега! Опитай повярвай ми не боли! Не се притеснявай!:)
цитирай
45. hera - lubopitstvo, трябва да не мислиш за ...
19.10.2008 07:22
lubopitstvo, трябва да не мислиш за това, че евентуално можеш да се "изложиш", още по-малко за това че няма да можеш да създадеш нещо по-различно от вече написаното! Изключи всички ежедневни проблеми и мисли! Просто започни с някоя генерална идея и я развии в процеса на писане. Това е преоткриване на самия себе си, и тогава нечаквания край сам ще те изненада ;) Успех!!!
цитирай
46. hera - fenris, добро утро :) Рано ставаш в ...
19.10.2008 07:24
fenris, добро утро :) Рано ставаш в неделя :) Значи само през седмицата да очаквам разказ? Хубав ден от мен :)
цитирай
47. krotalka - Вълчо възхити ме!
19.10.2008 21:56
Прииска ми се да съм млада и ухажвана....
Много нежен и романтичен разказ!

Поздравления!
цитирай
48. fenris - hera
20.10.2008 09:20
Наложи ми се!:)))
цитирай
49. fenris - krotalka
20.10.2008 09:21
Внимавай, всичко е възможно в тези времена!:)
Благодаря ти!
цитирай
50. fenris - zabavnata
20.10.2008 19:54
Радвам се, че си го усетила, пожелавам ти да усетиш и утре!
Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1839220
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!