Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
01.08.2008 09:26 - Разказвача
Автор: fenris Категория: Изкуство   
Прочетен: 5463 Коментари: 36 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Откъснах очи от книгата и се загледах през прозореца. Тая книга не трябваше да я взимам на почивката си. По тъпа не бях чел. Сериен убиец, който се наслаждава да гледа подробности по жените, които преследва. Скъсано копче, бенка, капчица пот и какво? Накрая ги убива. Абе силно психологически е, но къде е смисъла. Живота е скапан? Аз това си го знам не ми трябва книга да ми го казва. Покрай прозореце преминава табела на която пише „А ти презареди ли?” Идваше ми да извадя един калашников и да го изпразня в главата му казвайки. „Цял пълнител и е само за теб!” Влакът се носеше с вихрена скорост към моята крайна дестинация а аз умирах от скука и мързел. Ако можех щях да изхвърля книгата през прозореца. Обаче не можех, бях я взел от библиотеката. Имах още пет книжки в багажа ама не ми се ставаше  да ровя и да ги търся. Във купето ми нямаше нищо, коато да заслужава вниманието ми. Една възрастна жена, която стискаше чантата си сякаш аз щях да и отмъкна безценните 20 лева дето иваше там. Не не съм ясновидец, само предположение е. Хвърлих и безразличен поглед и тя ме изгледа подозрително. Усмихнах и се и това я стресна леко. Отвърнах очи от нея и се загледах в другия си спътник. Младеж сигурно малко по-малък от мен. Беше със слушалки на ушите поклащайки глава в такт с ритъма. Съдейки по поклащането беше техно. И той ми отвърна с безразличен поглед. Уффф щеше да е пълна скука това пътуване а оставаха цели 11 часа. Един час ми трябваше да разбера, че ще трябва да сменя тъпата книга. Притворих очи да подремна пък дано се разминеше мързела ми.

-Билети за проверка.

Уффф, сега ли намери да проверява този. Подадох си билета с оттегчена физиономия. Той се вгледа в него подозрително.

-Това не е вашето място господине.

Мързелът ми, заедно със скуката се изпариха в Ниагарският водопад скачайки без бънджи.

-Това не е ли влака за град Венера?

-Да този е, но сте в друго купе.

Слава богу, щях да се махна от тази скука. Взех си нещата и последвах контрольора изпратен от все още подозрителният поглед на бабичката и безразличното отнесено изражение на младежа. Нямаше да ми липсват. Двете големи чанти бяха много тежки, но все пак щях да съм на морето за 20 дена. Посочиха ми купето и аз се настаних вътре качвайки си багажа горе. Възползвах се да извадя друга книга от там и да върна тази за тъпият убиец. До тогава нямах възможност да огледам спътниците си. Сега като ги огледах, не можах да не се усмихна. Ами забавно си беше. До прозореца  имаше място и аз се настаних там. Срещу мен седеше малък човек, както те се наричаха, до него твърде висока жена. До нея един човек с много татуировки а до него една девойка и то каква. Дългите и червени коси стигаха до пода. Бе преметнала косата си през рамо и тя стигаше до белите и маратонки. Приличаше на жива стичаща се лава. От моята страна седеше една бабичка с черна кърпа с червени шарки на главата и някакви ненормално голями обеци. До мен беше един голям образ с лапи вместо ръце, говоря преносно разбира се. Май нямаше да скучая.

-Ей приятел я остави книгата имаш достатъчно време да четеш там където отиваш.

Беше мургавият малък мъж.

-Защо, какво да правя иначе?

-Ами ще си разказваме истории.

-Ами аз нямам нищо интересно за разказване.

-Сигурен ли си?

-Ами живота ми е скучен, сега отивам на ваканция и съм сам, това не е ли скука? Ще си искарам по плажовете четейки някоя тъпа книга. Силно се надявам тази да не е толкова тъпа като предишната. Както и с висене по дискотеките танцувайки си сам с моята душа.

 Посочих книгата. Заглавието и бе „Тайнствено убийство в къщата на баба”. Правеше препратка към червената шапчица , но не бе приказка. Трилър си беше. Малкият човек взе книгата и и хвърли един поглед. Погледна ме съсредоточено, сякаш беше учен, който щеше да експериментира с мен.

-Приятелю, губиш си времето.

-Защо нямам ли право на почивка?

-Твоето не прилича на почивка. Какво те накара да постъпваш така със себе си?

-Ами обичам морето това е.

-Това е ясно.

Той ме изгледа и се замисли.

-Нека се представим. Аз съм Малчо. Момичето до мен е Силвия или Снежанка заради русите и коси. Татуираният е Миро Картината. Следва Дългокоска или Кармен. После е Бабата или ...

-Бабата е достатъчно.-прекъсна го с дрезгав глас възрастната жена и ми се усмихна.

-Добре, до теб седи Крачун или Евгени. Той е малко глупавичък, но с добра душа а ти?

Аз седях зяпнал и  глътнал цялата си граматика.

-Какво стана да не би котка да ти открадна езика.

-Мяуууу-добави Снежанка.

Чувствах се изведнъж като герой от „Десетото кралство”. Толкова ми беше странно всичко това.

-Аз ъхххх Сергей.

Прозвуча като оправдание.

-Интересно а нямаш ли си прякор?Да няма нещо руско в теб?

Втория въпрос неизменно присъстваше след като споделях как се казвам.

-Не и нямам нищо руско, просто майка ми е русофилка. Викат ми Серго иначе.

И сега какво? Какво щеше да стане сега след като се запознах с героите?

-Имам предложение за теб Серго.

-Какво?

-Ами да дойдеш с нас за две седмици, а ако искаш може и повече.

-Да дойде къде? В Десетото кралство ли?

-Не го знам него. Ние сме цирк. Искаш ли да пътуваш с нас?

Замислих се. Бях свикнал да се движа по определена права. Имах си планове, винаги си правих такива предварително, два-три месеца ако трябваше. Тази почивка я бях планувал от месец и половина. А това бе отклонение от плановете. Абе защо изобщо го обмислях.

-Ами по скоро не-исках да бъда учтив, бяха симпатични.

-ОООо, хайде, ще е много забавно обещавам ти-Дългокоска се изправи и приближи до мен. Хвана косата си и ме погали с нея. Парфюмът бе неустоим.

-Амиии, не знам аз...

-Младежо искаш ли да решим въпроса лесно?

Обърнах се леко замаян към Бабата?

-Как предлагаш да стане това?

-Ще изстеглиш карта моето момче.

Усмихнах и се. Защо пък не? Какво можеше да ми навреди една карта? Размешах колодата и цепих. Тя сложи ръка върху колодата и ме накара аз да направя същото. Изстеглих карта и и я подадох. Жената я обърна и всички изохкаха. Огледах ги изненадано. Картата бе с номер 13 и на нея бе нарисуван скелет танцуващ странен танц и държащ коса.

-Какво има?

-Ти изстегли смърта Серго.-гласът на Картината бе леко гъгнив и звучеше стреснато.

-И какво?

-Това не е хубаво, това е лоша карта-добави Крачун с басовият си глас.

-Деца, деца успокойте се. Никой няма да умира.-обади се бабата. Честон да си призная, бях се стреснал. Не вярвах в тези неща, но все пак?

-Означава драстична промяна. Смяна на курса. Ново начало. Момко май получи отговор на въпроса си?

Сега вече сериозно се замислих. В мен се пробуди нещо дълбоко покрито. Едно детенце, което дълго бях държал затворено. И то искрещя. „Искам да ходя на цирк”. Щеше да е забавно. А аз не се бях забавлявал истински от ...? Не помнех вече от кога. Може би от като бях сам?Уплаших се от това в което се бях превърнал. Дългокоска ме гледаше леко втренчено. Луничките и ми харесваха. Може би бе наистина време за драстична промяна.

-Добре хора, ваш съм.

Всички заръкопляскаха. Дългокоска се приближи до мен и ми прошепна:

-Няма да съжаляваш сладур.

След това ме целуна бавно облизвайки устните ми с езика си. Устинети бяха плътни и валжин създадени сякаш само за тази дейност. Когато се отдръпна усетих странно чувство между краката си. Всички се засмяха и аз погледнах надолу. Бях получил ерекция. Бързо укротих малкия изчервявайки се целия.

Бях направил избор, който щеше да промени живота ми.

Изминаха пет години от онзи ден. Имах си нова работа и нов живот.

-Приятел искаш ли да поскиташ с нас?

-Ами не съм сигурен.

-Слушай да ти разскажа моята история. Веднъж и аз пътувах с този влак към морето и тогава...

Сергей вече бе история, родил се бе Разсказвача. В цирка аз разказвах истории, измислях си ги. Бях изчел толкова много книги, че не беше проблем за мен. Аз разказвах историите а моите нови приятели ги изпълняваха. Посетете някой ден нашият цирк, може би сме се запътили към вашият град. Няма да съжалявате. А какво стана с мен и Далгокоска ли? Е, това е друга история, но може и нея да ви я разкажа някой ден.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. totoni - както винаги-:))увлекателно и ...
01.08.2008 09:34
както винаги-:))увлекателно и забавно, и ми става леееко на душата от сутринта!хубав ден-:)!
цитирай
2. fenris - totoni
01.08.2008 09:37
За това е художествената литература, за да ни показва че живота все пак е хубав!Благодаря ти!
цитирай
3. totoni - аз знам, че е хубав, но винаги е пр...
01.08.2008 09:39
аз знам, че е хубав, но винаги е приятно някой друг да ти го напомни-:)))
аз благодаря за чудесните разкази!
цитирай
4. fenris - totoni
01.08.2008 09:40
Удоволствието е мое!:)
цитирай
5. idaaa - Разказвачо, бива си те и то много ...
01.08.2008 09:55
Разказвачо, бива си те и то много :)). Вашият цирк кога ще посети нашия град, за да отида и да чуя една от историйте ти на живо?
цитирай
6. fenris - idaaa
01.08.2008 10:08
Казвай града и може скоро да наминем, ако трябва заради теб ще направиме отбивка!:)Благодаря ти!
цитирай
7. fenris - seta
01.08.2008 10:08
Изненадааааа!Радвам се че ти хареса!Благодаря ти много!
цитирай
8. idaaa - Градът е София, но ако наминавате ...
01.08.2008 10:12
Градът е София, но ако наминавате пак през Венера мога да отида до там заради представлението :)).
цитирай
9. fenris - idaaa
01.08.2008 10:17
Венера е утопия, но винаги си добре дошла там!За теб безплатен билет!:)
цитирай
10. fenris - seta
01.08.2008 10:18
Аз винаги много благодаря а и го мисля!Развесели ме!:)
цитирай
11. idaaa - Знаеш ли, ще се възползвам от пок...
01.08.2008 10:24
Знаеш ли, ще се възползвам от поканата. За мен е чест - не всеки ден получавам безплатен билет за където и да било. Вече съм в отпуск и отивам да събирам багажа. Ще се видим там :))! А сега лек и усмихнат ден ти желая!
Благодаря ти, денят ми започна с приповдигнато настоение получено от тук :)).
цитирай
12. fenris - idaaa
01.08.2008 10:25
Както се досещаш и аз съм в отпуск с циркааа!:)Весело и на теб!:)
цитирай
13. martito - пишеш толкова леко и приятно, че ...
01.08.2008 11:38
пишеш толкова леко и приятно, че понякога не успявам да намеря точните думи, за да добавя и аз коментар:)
В интерес на истината краят при теб /който никога не е край, а просто начало на нещо друго/ отново ме изненада, и то приятно!
Има толкова оптимизъм в текстовете ти,толкова много виталност, свеж въздух...
Питам се доколко ти си част от тях...
цитирай
14. fenris - martito
01.08.2008 11:40
Този път избра точните думи! Моят край наистина не е край, той посочва просто посоката, а героят решава как ще продължи! Една малка част от тях има и от мен!Някой път повече, някой път по-малко! Винаги, когато пиша аз преживявам, това което преживяват героите ми, техните терзания, копнежи, желания и така те стават и част от мен!Благодаря ти за прекрасният коментар!
цитирай
15. kleopatrasv - Удари десятката , принце !
01.08.2008 12:12
Днес си върха ! Така е " Влакът се носеше с вихрена скорост към моята крайна дестинация !.....", много правилно...!Страхотен разказ , направо ме удари електрически ток , нещо си наелектризиран днес ?
Щаше ми се да допълня още нещо ,но не разполагам с много време днес........., месечно приключване ,съжелявам.....!
Разказът ти докосва и се усеща отдалече !
цитирай
16. fenris - kleopatrasv
01.08.2008 12:15
Принцесо, и това, което каза е достатъчно хубаво!Благодаря ти! А отностно наелектризирането ми? ами не знам, такова ми е усещането! Чувствам се прекрасно!:)Благодаря ти!
цитирай
17. kleopatrasv - fenris ,
01.08.2008 12:28
Разказите ти са идентични и никой не може да те имитира и копира стилът ти ! Даже и да ги публикуваш без име ще ги позная !
Весело настроение !
цитирай
18. fenris - kleopatrasv
01.08.2008 13:29
Много се радвам за това Клео!:)Весело и на теб!
цитирай
19. sisiusmivkata - Аз вече незнам какво да кажа. Всеки ...
01.08.2008 14:01
Аз вече незнам какво да кажа.Всеки следващ път ставаш все по добър.Вече ми е като навик да проверявам дали пък случайно няма някой нов разказ :))))))
цитирай
20. fenris - sisiusmivkata
01.08.2008 14:03
Благодаря ти Сис! Радвам се че ти харесват!:)
цитирай
21. enjoy6 - Много приятно и
01.08.2008 16:47
артистично предадено чувство за изкуството и любовта, което прави живота ни интересен и поносим.
Благодаря ти Fenris!
цитирай
22. fenris - enjoy6
01.08.2008 17:39
Аз ти благодаря за красивият отговор!:)
цитирай
23. kassandra - http://www. youtube. com/watc...
01.08.2008 18:00
http://www.youtube.com/watch?v=TOdr2-tUlxw
:))
цитирай
24. fenris - kassandra
01.08.2008 18:03
Благодаря ти за готиното клипче!:)
цитирай
25. cucu - Ще ти призная нещо честно!
01.08.2008 18:54
Още като започнах да чета разказа ти, по презумпция бях убеден, че ще ми хареса много и дори си бях измислил шеговит коментар. Но...
Но го прочетох. Знаеш ли къде ме запрати? Все едно четях "Майстора и Маргарита", но през друга призма. Омекнах, меко казано.
Нямам какво да добавя.
"Поздравления" ще е нефелно и кухо.
Просто нямам какво да добавя.
цитирай
26. fenris - cucu
01.08.2008 18:59
Ще ти призная нещо, това ми е един от любимите руски романи!Това че ти напомням за него е голяма чест за мен! Благодаря ти!
цитирай
27. victoriavselena - Ти си много повече от
01.08.2008 20:06
разказвач. Всеки път чета коментарите на хората и твоите отговори. Възхищавам ти се как намираш време, желание, търпение, положителен ходход да отговориш на всеки, за всеки да намериш подходящ и личен отговор, на всеки даваш по нещо от себе си.Имаш нещо което за съжаление е все по-рядко срещано - Човещина. Благодаря ти, че те има.
цитирай
28. monna - Да, асоциация правя с Майстора и Маргарита.
02.08.2008 17:46
Винаги когато разполагам с повече време пътувам с влак до София, защото тези контакти с различни хора ми доставят върховно удоволствие. Дори веднъж, толкова бяхме се развеселили и почерпали с домашна сливова и кисели краставички, че слизайки на гара София всички в купето си пеехме "Месечина" на Горан Брегович. Ха-хаха! Изобщо има много "материал" за писатели при тези пътувания с влак, не мислиш ли?
цитирай
29. laurencia - ..
03.08.2008 16:17
Увлекателен разказ, звучи като приказка добра. Имах детското чувство, че някой ме е хванал за ръка и ме води към щастливия му край. :)
цитирай
30. fenris - victoriavselena
03.08.2008 17:55
Така съм научен, така съм свикнал да го правя! И повярвай ми, не е толкова трудно да го правим всички! Даже е приятно!Благодаря ти за хубавите думи!Накара ме да се засмея днес отново~!:)
цитирай
31. fenris - monna
03.08.2008 17:56
Абсолютно си права Мона, така е материалът извира, защото хората могат да стана истински приятели при едно такова пътуване, да намериш така любовта си и много още неща!Благодаря ти!
цитирай
32. fenris - laurencia
03.08.2008 17:57
Страхотно е това детско чувство нали!?Радвам се че го имаш в теб!Блгодаря ти!
цитирай
33. apolonspirit - :)
04.08.2008 11:06
Когато искам да се заредя с положителна енергия чета нивият ти разказ. Всеки следващ е по-увлекателен и интересен от предходния. Лек и слънчев ден от мен.
цитирай
34. fenris - apolonspirit
04.08.2008 11:31
Благодаря ти, какво повече да кажа!В моите разкази винаги се опитвам да дам надежда!:)
цитирай
35. zemela - Интересна история. А че си разка...
07.08.2008 13:02
Интересна история. А че си разказвач - две мнения няма:)))))))
цитирай
36. fenris - zemela
07.08.2008 16:52
Благодаря ти, опитвам се!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fenris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1839158
Постинги: 321
Коментари: 5882
Гласове: 30773
Спечели и ти от своя блог!